sol & bad.



idag var jag, anna och bella i kristineberg och solade och badade. mys.
först var jag en sväng på stan, handla det allra sista till hultsfred. sen hade jag tvättstugan också.
sen åkte vi iväg på road trip!
jättefint att bada. bara vi där och en barnfamilj. lugnt och skönt.
till sist var det bara vi tre kvar. stod på flytflotten en bit ut (jätteskönt i vattnet, 18-20 grader kanske) och hoppade och lekte (eller, jag och bella hoppade och lekte - anna låg och jäste på bryggan). sen skulle vi simma in. bella i spetsen. när hon nådde stegen (anna och jag var fortfarande en bit ut) for hon upp på bryggan fortare än kvickt och skrek:
en orm! under bryggan. en orm!!!
(det ska tilläggas att hon hela tiden då vi låg och solade sa: det kommer komma en orm från buskarna... och anna och jag lugnade henne och sa: nej, det finns inga ormar här. vi skrämmer den då vi pratar och så.)
och där var jag och anna mitt ute i vattnet och visste inte hur vi skulle ta oss upp. för det första var vi inte säkra på om bella såg i syne eller om det faktiskt var en orm.
bella vågade ju inte gå ut på bryggan igen för att kolla vart den tagit vägen.
så jag tog ett djupt andetag. simmade fram till stegen och viftade med armarna så vattnet yrde åt alla håll och upp fort som tusan - anna efter. och då!
då simmade den ut på andra sidan (blev väl rädd av allt mitt plaskande). huvudet över vattnet. ringel, ringel. den var nästan en meter lång om den hade legat utsträckt. en snok.
usch!
där sprack den dagen. men vi skulle ändå hem typ. men det hade inte gjort något att hoppa i vattnet igen. men det vågade vi ju inte. ryser.
så det var väl sista gången man badade där. typsikt.
ormar är fascinerande, men äckliga.


sen åkte jag och anna hem till tannefors och mina föräldrar.
jag skulle hämta väska, sovsäck och liggunderlag. låna shorts och tröja av bror och syster.
säga hej då.

för i morgon bär det av!
så här dags i morgon är tälten uppe och bärsen framplockad. yeah!
hoppas vädret håller i sig hela veckan.

nu ska jag skriva upp vad jag ska ha med mig, så att jag inte glömmer något.
sen ska jag ut och springa med mika runt nio-tio sådär. usch. springa. men måste träna inför knippla i höst (ikeas fotbollscup på ön knippla i göteborgs skärgård).

Kommentarer
Postat av: Ferm

Ofan ska du ner till knippla i sptmeber me ikea?? vi ska dit vi jobbar i kållered,,, vart jobbar du??

2006-07-03 @ 18:05:28
Postat av: Lotta

hejsan!
jag jobbar på ikea linköping ;0) ses där då!


lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback