a better day.



det har lossnat lite idag.
marjo ringde och hade panik över sitt arbete, vi skriver om samma sak, hon har redan skrivit tolv sidor (max tio) och vet inte hur hon ska göra med all text. vad hon ska ta bort och så vidare. och så har hon inte löst den "viktigaste" frågan. därför kom jag på (som också insett att mitt arbete kommer bli alldeles för stort) att jag utgår från just det problemet:
är kommunikationen online verbal eller icke-verbal, tal- eller skriftspråk?
tadaaaaaa!
that's my project.

ska bara få ihop allt till en text, och föra in så mycket referenser jag kan innan jag går på min diskussion.
blir en promenad med mika och fredrik sen vid tjugoett. kan vara skönt med en paus. behöver nog prata lite också.
jag har ett stort behov av det.
att prata.
inte för att jag har någonting särskilt att prata om, ingenting jag behöver prata om, men bara att prata. jag älskar att prata! jag är född till att prata.

det är som mamma säger: det finns inte många som har förmågan att avbryta sig själva. men det har du.

så det ska jag göra sen, så jag får tankarna på annat.
eller först ska jag spy galla över arbetet och skolan, och hoppas att mika och fredrik orkar lyssna.
sen ska jag bara prata.
och lyssna.

det är det jag är bäst på!

Kommentarer

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback