halloween-fest på IKEA.



för snart en vecka sedan var det personalfestIKEA.
givetvis var det halloween-tema.

och givetvis var vissa mer fulla än andra.
och givetvis fick vissa hjälp nedför brandtrappan och sedan hjälp att stå på benen och sedan hjälp in i en taxi hem
- tack honken!

hur som helst så började kvällen hemma hos mig.
honken. frankan. anna. marie. helle. ann-lo.
ann-lo gick verkligen in för temat, vilket ni kanske ser på bilderna. jag (och mika) nöjde oss med djävulshorn kvällen till ära, och jag tror faktiskt vi var ensamma om dem!
och även grannen christian kom ner och tog ett par öl med oss, i väntan på sina kompisar.

              

mycket trevlig stämning innan skaran begav sig mot IKEA.
tack carro och jenny för att ni kom och hämtade oss! guld och glitter till er!

där var det "läskig buffé" och gratis öl. farligt, farligt.
det var i alla fall två gratis öl/cider/vinglas per person, men har man snälla (nyktra) kompisar som ger en drinkbiljetter, samt om man letar vid de tomma borden, så får man i sig många fler utan att göra av med en krona. trust me. i know. too well. haha.

    

sedan var det lekar.
och vem anmäler sig först?
jo, jag! mika tätt i hälarna.
the devil sisters.
den tredje kommer jag inte ihåg vem det var.
ögonbindel och leta glaskulor i byttor med äckelheter i.
mika vann. jag kom tvåa.
varsin biobiljett blev priset.

    

sen var det sång och sedan kaffe och tårta.
dansa! of course!
vad är en personalfest utan ett dansgolv?
vi i restaurangen röjde hårdast med mellanstadievarianten: stå-i-ring-och-en-i-taget-in-i-ringen. mycket roligt!
tills man tappar sin öl på golvet för att sedan placera rumpan mitt i det som runnit ut.
attans.

mina shorts luktade inte gott.
och förresten, ett råd - även om era strumbyxor går sönder - använd inte stay-ups under ett par korta shorts! byt istället byxor!
men detta inträffade vid en sådan tidpunkt att jag inte längre brydde mig så mycket. vilket jag borde ha gjort. hehe.

         

hur som - allt som allt en mycket lyckad personalfest!
tack IKEA linköping!

Kommentarer
Postat av: sandra

du ser verkligen skitfull ut på bilden! =)

Postat av: Bela

Vad B att inte alla var utklädda. Borde vara tvång på sånt ;) haha. Ser ut som att ni haft skitkul, och ska lägga det där "stay-upsrådet" på minnet ;)

Nej, varför åt ni inte upp smörgåstårtan själva? Hade då jag gjort :D (i smyg, och skyllt på någon annan hehe)

2006-11-18 @ 14:01:45
URL: http://bela.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback