tisdagsmys.



jobb idag. kallskänken. för första gången.
även om man vet precis vad man ska göra, så är det ändå alltid svårt med ett nytt pass. eller inte svårt. men att veta i vilken ordning man gör allt bäst. hur mycket mackor man ska göra av diverse olika sorter och så vidare. hur mycket mice man ska göra till morgondagen. allting. rörigt. men det gick ju bra - tack och lov var det en extremt lugn dag.
däremot är det väl typiskt att just de två dagarna jag har passet för första gången så är det massa beställningar hit och dit.
idag skulle jag göra fika till chefsmötet. och sen en "matig macka" till kvällen (samma möte). kaffe och dricka och hela köret. men det löste sig med lite hjälp från carro.
och i morgon är det smörgåstårta som ska förberedas. jag ska göra röror. det har jag aldrig gjort, men det blir nog bra. förhoppningsvis blir morgondagen lika lugn som idag.

bella hämtade mig efter jobbet.
till maxi och handla kvällsmat.
till polisen och hämta mitt (hemska, haha) pass.
hem till mig och laga mat.
på menyn stod:

smördegsinbakad kassler med vitlöks-cantadou och creme fraiche. till det serverades ris och skärgårdssallad och bubbelvatten med citron.

efterätten bestod av fruktsallad med cocktailbär och vispgrädde. självklart kaffe till.

vilken kväll!
tv och skitsnack och massa mat och göra ingenting.
så nu är jag mätt och belåten.
har precis diskat efter vår framfart i mitt lilla kök.
nu blir det duschen, sen sängen!
upp vid sju i morgon igen. gäsp.

Kommentarer
Postat av: sandra

åååh, smörgåstårta!

Postat av: Tessie

så underbart det lät! sånna kvällar är verkligen underskattade

2006-11-15 @ 15:01:44
URL: http://tessiee.blogg.se
Postat av: Bela

jag säger som sandra: åååh, smörgåstårta! du kan inte posta lite till Övre Norrland tror du? ;)

2006-11-17 @ 14:06:10
URL: http://bela.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback