trött. tröttare. lotta.



nu är jag helt slut.
jobbade på ganymeden till halv två.
klockan nio i morse ringde carro från ikea och undrade om jag kunde stänga korvbaren (då jag var den enda som var uppskriven i pärmen). så vid halv fyra stämplade jag in på ikea och avslutade min (från början städ-, tvätt- och plockafton) med att stå i korvbaren. det var lugnt fram till sista halvtimmen då alla kom. nu har julrushen börjat. sista kunden gick halv nio från kasslinjen. och jag gick då med min kassa - inte alltför klar med all städning. så klockan nio stämplade jag ut.
men, men.

en kväll i korven är trots allt inte så farlig då man får snälla kommentarer från kund:
"ojoj, här krävs det att man är stresstålig - och det verkar du sannerligen vara!"
"stackars dig - står du här helt ensam? vad duktig du är!"


sådana kunder gör allting så mycket lättare.
till skillnad från
vissa andra.

såg precis avsnitt tolv, säsong två, av prison break.
give me micheal scoulfield!
avsnitt tretton kommer väl i morgon. give me now!

imorgon är det jobb på ganymeden.
sen brandsläckarutbildning på ikea - usch. släcka den där brinnande dockan och så.
det tycker jag inte om.

min lägenhet ser ut som ett bombnedslag.
städa imorgon då jag kommer hem, antar jag. beroende på när jag kommer hem.
måste leta födelsedagspresent till mamsen också, som fyller år på lördag.
vad ska man köpa?

nu blir det sängen för min del!
au revoir!
(paris - fjorton dagar.)

Kommentarer
Postat av: sandra

jag kör på presentkort när jag inte kommer på något bättre.

och av någon anledning läser jag alltid gaymeden istället för ganymeden =)


lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback