the dentist.



så var helgen över. och två långa arbetsdagar.
halva priser på alla maträtter i lördags. folk var som gamar! helt sanslösa. tack och lov var micke kvar så jag slapp jobba ensam mellan fem och sju i linjen.
fast det var nästan ännu mer folk igår. men då var jag i disken. det rullade på bra där också! vi var ett bra gäng som jobbade. dagen gick fort. och det brukar inte söndagar göra. men det kanske berodde på att jag för en gångs skull inte var bakfull? hmm... kan ligga någonting i det kanske. haha.

idag var jag med mika hos tandläkaren.
hon har lika mycket skräck som jag och eftersom jag vet hur det är ställer jag upp. klockan elva i ryd. vanlig undersökning, men sen var hon tvungen att ta bort tandsten med någon apparat som såg ut som en borr och som sprutade vatten... bara det tog säkert en halvtimme. och jag satt i fotändan och höll i hennes ben så  hon kände att jag var där (nådde inte hennes händer). usch. men fan vad duktig hon var! jag hade dött.
hon hade inte heller gått på tre år... så nu vet jag vad som väntar mig.
och i panik då jag kom hem ringde jag till folktandvården. så nu har jag en tid lördagen den elfte november. ajaj. jag kommer att dö! mika börjar jobba klockan tio och jag har tid klockan tio. men hon ska fixa så hon får börja en timme senare, bara så att hon kan följa med. vad gullig hon är!
och anledningen till att jag får gå dit en lördag är för att jag ska skaffa tandvårdsabonnemang. i två år. men de måste nollställa mig först. så de har gjort en undersökning och ser vilken riskklass jag ligger i. förhoppningsvis fortfarande på noll, som jag alltid har gjort. men man vet aldrig... jaja. ingen mening med att oroa sig för det nu. det är över en månad kvar.

idag har jag inte gjort mycket annars. sovit i soffan.
är helt död. vet inte vad det är med mig. hösttrött eller något sådant.

det regnade förut och som jag lovat skickade jag ett mess till australien och fredrik. lovade att göra det så fort det var dåligt väder här i sverige. men jag fick precis tillbaka ett mess: det regnar här! typsikt.
haha, lite glädje ;0) nej, då. hoppas de får soligt snart!


och så blir jag så arg på vissa människor.
vart tog allt hyfs vägen?!
gör inte mina nära ledsna. damn you!

Kommentarer

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback