utmaning # 3.



cattis har utmanat mig. jag svarar snällt.

tio första

första bästa kompis:
lisa.
första bil: aldrig haft en egen. har inte ens körkort. ouch.
första kärlek: min förre pojkvän. första riktiga kärleken i alla fall.
första husdjur: min kanariefågel, "jojo" - saknar honom ofta.
första semester: jag var nio år och jag, mamma och bror åkte till kompisar i italien. bodde hos dem och gästade rom - vill tillbaka. underbart.
första jobb: reklamutdelare för sdr.
första köpta skiva: jadu. svårt att veta vilken som var min första köpta. säkert en backstreet boys. jag vet i alla fall att förska skivan jag fick var eric gadd, och jag var kanske åtta år.
första riktiga kyss: nyårsafton vet jag i alla fall att det var. och jag minns med vem.
första piercing: ja, öronen om de räknas. annars näsvingen. följt av min mouch och sedan tungan. fler är på gång!
första konsert: jag, mamma och bror på g.e.s på borggården i linköping. jag var åtta år och helt betuttad i niklas strömstedt. haha. stod längst fram, så redan då hade jag "det", hehe.


nio sista

sista alkoholdrycken: haha. säkert en öl eller så på bk i lördags (drack jag fler än en?!).
sista bilfärd: oj. vad svårt. hmm. säkert med mika till någonstans. eller med mamma. det var ett tag sedan i alla fall!
sista filmen du såg: freaky friday förra fredagen.
sista bubbelbadet: tycker inte om att bada. faktiskt. så jag minns inte. säkert efter en frusen dag i stallet för över ett år sedan.
sista spelade cd: 3 doors down, seventeen days, på jobbet idag.
sista gången du grät: i måndags. då jag lagt på luren och sagt hej då till sarah. jag kom till omklädningsrummet på jobbet. då brast det.
sista måltiden: om inte satsumas och mackor räknas, så var det väl lunchen på jobbet idag: bakad potatis med skagenröra.


åtta har du nånsin

dejtat en av dina bästa kompisar?
njae. det kan man väl inte kalla det?
blivit arresterad? nästan...
blivit kär vid första ögonkastet? nej.
varit på tv? haha, inte vad jag vet...?!
fått ditt hjärta krossat? ja.
sagt att du älskar någon utan att mena det? nej, det skulle jag aldrig göra.
haft ett one night stand? ja.
busringt till nån? ja, vem har inte det?!


sju saker du har på dig:

jag har inte sju saker på mig.


fyra personer du kan berätta allt för

mika
bella
heléne
sarah
(och anna och neda och marita och...)


tre val

svart eller vit?
svart, tror jag.
sommar eller vinter? vinter!
choklad eller chips? chips.


två saker att göra innan du dör

det finns betydligt mycket mer än två saker jag vill göra innan jag dör.
men skaffa familj är ju en solklar etta. sen är det mycket annat.


en sak du ångrar

en
sak?!

Kommentarer
Postat av: sandra

den måste jag sno och fylla i!
svaret på frågan i min blogg finns i min blogg under din fråga =) eller om det var över din fråga, haha.

Postat av: Julia

Hihi, sånt där är så roligt att läsa! :D

2006-10-22 @ 15:10:49
URL: http://oh-julie.blogspot.com
Postat av: Bela

Har också snott och fyllt i ;)

2006-10-23 @ 15:18:23
URL: http://bela.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback