personrån i city.



min lillebror var med om "något helt sjukt idag", för att citera honom.
och nog var det sjukt.
såhär skriver
corren.
storyn låter dock lite väl överdriven i correns version, och jag orkar inte dra den riktiga här.
men min lillebror är iallfall "den rånades kamrat" i artikeln och det var han som sprang efter rånaren. yeah! vilken liten hjälte! hehe.
inbrottet i bilen och stölden av kompisens gps, i-pod och mobiltelefon blev till "rån" då gärningsmannen under flykten hotade att döda min bror.
men ingenting hände och alla är oskadda. det enda tråkiga är att björns kompis blev av med sina prylar.
dock verkade killarna tycka att det var lite häftigt ändå, när polisen med hundpatrull kom till platsen och de fick åka med i polisbil och jaga gärningsmannen. sen fick de vara i förhör och min bror blev nyckelvittne då han sett mest och varit hotad.
det händer saker i lilla linköping.

Kommentarer
Postat av: Yel

Duktig brorsa :)

2007-04-09 @ 22:13:20
Postat av: lotta

Yel: ja, han kan om han bara vill tydligen ;0) haha jag hade inte varit lika modig...

Postat av: Bela

Men så särskilt litet är inte Linköping. Jäkla tattarfolk *morr*. Men modig liten brorsa du har :D.

2007-04-14 @ 16:04:49
URL: http://bela.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback