girls' night out!



igår stegade jag iväg till sophie. genade genom gårdarna och stod lite senare på hennes balkong på sjätte våningen och såg mitt fönster. trevligt att bo så nära!
hon och daniel hade en jättefin lägenhet.
det var en riktig tjejkväll. tror vi var hela tolv kacklande hönor där. längesedan jag festade med ett så stort gäng med bara tjejer.

              

              
(från vänster uppifrån)
bild 1: sophie
bild 2: snygg kombination på balkongen. brassestol och julgran!
bild 3: becca hade med sig äkta flytande godis!
bild 4: malin-ma, bella-be & lotta-lo.
bild 5: såhär ska ett riktigt partybord se ut!
bild 6: söta kompisar till sophie.
bild 7: becca & malin shottade tequila.
bild 8: jag & bella ledsnade på musiken innan vi drog till stan, och lyssnade på bellas medhavda.


sen vandrade vi ner mot ågatan.
luciasånger och sommarsånger i stämmor.
eller rättare sagt, försök till stämsång.

bella och jag halkade efter då vi var tvugna att ta kisspaus.
mina vantar stinker öl idag, så jag måste köpa nya för man kan inte tvätta dem. typiskt.

in på 55:an där andy och johan med flera satt.
roligast var på toaletten.
bella kissade först, och sen var det min tur.
bella knäpper sina byxor och ska knäppa sitt skärp.
så säger hon till mig: lotta, jag älskar det här skärpet! det är så bra och man kan ha det på så många olika sätt! kolla här!
...och bella ska dra åt det. men bella drar lite för hårt och poff!
skärpet är i två delar.
haha. det var nog kvällens roliga.

när klockan närmade sig halv två fick vi äntligen tag på de andra brudsen.
platå next!
först ner till garaget och lämna jackorna - varför betala en garderob till? man tjänar ju in en halv öl (nästan) på att slippa.
stod ute i linnen och frös i kön.
för att hålla värmen sjöng vi för full hals.
det var inte många som hakade på lhc-ramsorna, men när jag tryckte i med alla heter glenn i göteborg, var det faktiskt två framför som sjöng med. haha.

in på platå.
vi satt mest, min fot ville liksom inte dansa.
öl och drinkar.
ojoj.
varför blir man alltid, alltid kleptoman på fyllan?!
är det för spänningen och att man liksom aldrig skulle ta någonting då man är nykter?
i wonder...
stöldgods har jag i alla fall i min lägenhet.
hysch, hysch.
tur att bella har en stooor väska.

strax före tre drog vi ner till garaget och hämtade jackor.
ringde andy-stackaren typ fem gånger och messade ett antal fler.
han låg ju hemma och sov.
bella sov hos mig, bestämde vi till slut (istället för hos andy). knatade upp i snöovädret till mig.

hemma hos mig vid fyra typ. då satte vi igång och gjorde varma mackor. när vi ställt in dem i ugnen sprang vi upp till stackas christian och ringde på. inte en gång, inte två gånger utan multipla gånger. och bankade och ropade in i brevlådan. sådär halv fem på söndagsmorgonen.
han öppnade inte. konstigt?
eller så var han inte hemma. det kan vi ju hoppas. men om vi inte väckte honom så väckte vi nog alla andra grannar i huset. ingen som klagat än i alla fall. hehe.

ner och äta mackor.
köket såg ut som jagvetintevad imorse. fan vad vi hade slabbat och skräpat ner. hehe.

det konstiga är att bellas och mina bakisdagar är nästintill lika knäppa som festen kvällen innan.
allt möjligt knäppt kommer vi på.
från om med nu heter vi bella-be och lotta-lo.
så ni vet.

kom bara ihåg att nummer nio är håkan bogg, och alla heter glenn i göteborg!

Kommentarer
Postat av: Julia

Hahahah! Jag tar också saker på fyllan! Mest (såklart) heelt onödiga saker. Håller på att fixa en uppsättning av glas jag snott från olika ställen. Det är ju lite spänning! haha :D

Postat av: sandra

men, kan man inte tvätta vantarna? vad är det för lustiga vantar.

2007-02-26 @ 09:33:20
URL: http://ollikk.blogg.se
Postat av: Maddis

haha ja ni verkade minst sagt roade av bellas skärp.. :)

2007-02-27 @ 01:31:44
URL: http://maddiss.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback