mot peking.



igår skulle jag ha städat.
det gjorde inte jag.
igår skulle jag ha pluggat.
det gjorde inte jag.

på det sistnämnda har jag i alla fall en bra ursäkt.
mitt word är helt fucked up på min stationära dator (och jag har inte office på min laptop ännu. snälla jocke ska fixa!), så det gick knappt att skriva två ord innan allt hängde sig. attans. lyckades i alla fall skriva in frågorna och göra cover sheet och källförteckning.

däremot sorterade jag papper hela kvällen igår.
papper sen ett år tillbaka som jag borde satt in i mina pärmar för länge sen.
fakturor, lönespecar, garantier och så vidare.
men nu är det fixat och klart!
det behövdes det också.

skulle lägga mig klockan ett igår ungefär.
då jag precis borstat tänderna fick jag ett mess från mita där det stod: hej, sover du? skulle behöva fråga några saker.
typ.
jag vet hur det blir om man ringer marita och "bara" ska fråga en sak. vi kan prata i evigheter. det finns inget stopp på det liksom.
men eftersom klockan var ett, det var alla hjärtans dag och hon lät allvarlig i messet så tänkte jag att det hade hänt något eller så.
lika bra att ringa.
det hon undrade var egentligen inte så viktigt.
men vi pratade till klockan fyra i morse i alla fall.

segt att gå upp halv åtta då för att möta mika.
sola på squashhallen.
hem och sova ett par timmar till (istället för att städa som egentligen var tanken).

nu kom jag nyss hem från stan.
en snabbvisit till åhléns, apoteket, bokia och systembolaget.
en salig blandning.

nu ska jag in i duschen och packa en liten väska.
för att sedan cykla upp till liu och ta sista campusbussen till norrköping (peking).
klassfest hos tanja! yeah!


Kommentarer
Postat av: Maddis

ja men dåså. fast vi kanske börjar bråka om reglerna. jag menar, IKEA-test har ju inte fel, haha.


lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback