pauken.



suck.
jag förtjänade lite musik och bloggande nu, kände jag.
har suttit med en fruktansvärt bra (men lång) avhandling:
cecilia åse, makten att se, 2000, liber (för er som är intresserade).
den handlar om könsmaktordningen i den svenska ordningsmakten.

men det tar tid att gå igenom texten. inte om man "bara läser" den.
men när man har seminariefrågor vid sidan om och ska kritisera hennes diskursanalys och metoder och fanochhansmoster!

så dagen har varit seg.
men ändå har den gått alldeles för fort.
för jag har fortfarande fyrtio sidor kvar. långa sidor.
sen har jag ytterligare en text att sätta tänderna i.
fast det är ju "bara" en text. inte alls lika många sidor som avhandlingen.

jag är hungrig.
och ögonen är trötta för jag har fått läsa på datorn.
som vanligt på universitetet så finns inte de böcker man ska ha i tillräckligt många exemplar, och som vanligt tar inte lärarna hänsyn till att böckerna är slut på förlaget.
istället kopierar lärarna upp TRE läsex (dessa á 130 sidor, fler får man inte kopiera upp - det är olagligt!), och förväntar sig att vi ska kopiera dem.
och ja, det gör vi ju - men inte när texten är så lång. det kostar ju bajsmycket pengar.
så det är lite roligt när man gör som emma gjorde:
påpekar att det är skumt att lärarna bara antar att vi studenter tänker utföra en kriminell handling, för att kunna läsa litteraturen de vill.
hihi.

men vi löste det tillsammans.
tanja har ju scanner hemma, så hon har skickat alla sidor.
så nu har jag ont i ögonen efter stirrande in i skärmen sedan klockan tolv idag (matpaus och sträcka-på-benen-paus har jag lagt in).
men ingen musikpaus.
den tar jag nu!

njuter.

Kommentarer

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback