shoppoholic.



släpp mig inte på stan.
gör inte det!
särskilt inte då jag fått pengar av csn som jag inte väntat mig.
de ska gå till datorn. men då fick jag ju röra de andra pengarna jag lagt undan.
inte bra.

men jag är glad och nöjd! även om mitt bankkonto inte är det.

igår skulle jag in på stan för att enbart gå till h&m och handla lite duschcreme och sådant.
det gjorde jag.
sen sprang jag förbi jc en kvart innan stägning.
hittade en jättesöt t-shirt med dödskallar. det är inte alls min grej egentligen, men eftersom den var aprikos så tyckte jag att den blev lite söt, och då passade den mig bättre (för att jag är inte speciellt "hård").



sen sprang jag in på åhléns. de stänger ju en timme efter alla andra affärer. där hittade jag en vit sjal man kan ha i håret eller runt halsen eller midjan eller var som. perfekt!
sen kunde jag ju inte låta bli att kolla kosmetikaavdelningen, där de självklart reade min foundation. trettio kronor billigare. men det kommer jag behöva snart i alla fall, så det var lika bra att passa på. de hade även rea på nagellack och läppglans. det damp ner lite i påsen då också.
pengar försvann från kontot...

idag skulle jag ner på stan för att möta bella. gå till systemet och lite annat.
jag skulle dessutom vara smakråd då hon skulle köpa ett par skor på stadium.
smakråd var det, ja.
"de finns i rosa också, lotta!" sa bella leende.
jaha. så kom de hem till mig också. fina i alla fall, hihi.



sen hade jag lite död tid att spendera innan anna skulle plocka upp mig på stan (som har varit hemma i linköping ett par dagar nu. passa på att ses och ta en fika).
så då gick jag in på mq.
men där gjorde jag ett fynd! en enda topp fanns kvar. halva reapriset. min storlek! woho! det händer aldrig. sjuttiofem riksdaler - tycker jag definitivt att toppen var värd!



sen åkte jag och anna ut till tornby. skulle egentligen bara fika på ikea och kolla runt lite saker.
inte shoppa!
men anna skulle prompt in på gina, så jag hängde på...
ett par svarta jeans (som syns på samtliga bilder) och en sjal åkte ner i lottas påse då.
pengar bort från kontot...



fast jag är glad och nöjd i alla fall!
ett par nya byxor satt inte helt fel, och partytoppar kan man aldrig få för många av (särskilt inte när de är så billiga!). inte skor heller... (även om mamma tycker att mina hundrafemtiotusen par räcker gott och väl... men det tycker inte jag!). en sådan där sjal har jag letat länge efter, och den var ju faktiskt rosa... t-shirten med dödskallar är jag helt förälskad i.

ja, det gör inte så mycket. får leva på knäckebröd månaden ut... men då sitter ju allting mycket bättre sen ändå! hehe. optimistiskt tänkande.

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha! Verkar vara ett och annat som slunkit ned i din shoppingbag ; ) Döskalletröjan var frän!

Postat av: Amanda Nilsson

Ojoj, det var inte illa! Men man måste få unna sig lite, och tänk att detta är ju en kortmånad dessutom. Skorna, själen och döskalletröjan framkallade habegär =) Attans också!

2007-02-09 @ 22:19:19
URL: http://aamaandaa.blogg.se
Postat av: lotta

dödskalletröjan finns även i svart (grått tryck), vitt ("neon"tryck) samt mörkblått (turkost tryck). jättefina allihopa!!!

2007-02-09 @ 22:36:24
URL: http://elvin.blogg.se
Postat av: sandra

haha, du är ju inte riktigt klok! men snygga kläder. jag vill också ha ett par svarta jeans. och ett gäng med toppar. men varje gång jag har pengar så hittar jag inte ett skit på stan. typiskt. var döskalletröjan dyr? en sån fast i annan färg vill jag också ha!

2007-02-10 @ 09:39:19
URL: http://ollikk.blogg.se
Postat av: Julia

ah! Jättesnygga kläder :D Hey hoo!

2007-02-10 @ 10:04:47
URL: http://oh-julie.blogspot.com
Postat av: lotta

döskalletröjan kostade 199 riksdaler! det var den värd =0)

2007-02-10 @ 19:16:40
URL: http://elvin.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback