sjuttioen minuter fylla.



idag åkte bella-be bussen in till stan, för att komma fram till sitt jobb.
för att fördriva tiden skulle bella-be lyssna på musik i sin mp3-spelare.
men det slutade med att bella-be fick sig ett väldigt gott skratt.
det visade sig att bella-be i lördags kväll, inte kunde stänga av sin mp3-spelare då vi skulle vandra ner till stan.
och vet ni varför?
jo, för att hon spelade in!
bella-be har alltså spelat in sjuttioen minuter på sin mp3 i lördags kväll.

tidpunkt: mellan halv tolv, och halv ett ungefär. kan vara något senare.
plats: hela vägen ner till stan. och vistelesen inne på 55:an.
allt är med!
sången, kisspausen, skärpincidenten.
you name it.
(tack och lov inte kön till platå.)
trots att mp3-spelaren låg i ett fodral i bellas stängda väska, så hörs det ändå vad vi säger.
sanslöst roligt.
det hamnar under festkategorin, för här ska det citeras!

i sofies hall :

lotta (sluddrar): jag ska säga dig bella, att alkoholen gör sitt till för foten!
bella: men, jag förstår inte. det går inte att stänga av den här! den bara piper.
(lite senare)
bella: äh, skit samma. den får ligga såhär.
(tackar för det, bella! haha)

hissen ner :

många sjunger "kär & galen".
lotta: varför kan man man den låten egentligen?

på väg till stan :
(mycket brus, så svårt att höra, men diverse luciasånger och andra sånger sjungs. även kaj ä gaj.)

i bankomatkön :

lotta: för en gångs skull är inte jag skyldig någon pengar!
(uppenbarligen har lotta pengaproblem, för hon tjatar mycket om det. sedan diskuteras saken med en kille i kön. malin rings upp av lotta och hon anländer lite senare.)
lotta: men här är ju malin!
(lite senare)
lotta: men jag vet inte hur mycket jag ska ta uuuut!
(fortfarande pengaproblem?)
(pengaproblemet slutar sedan med att lotta råkar ta ut tre tusen istället för tre hundra.)

i kön till 55:an :

(lotta ropar på sin bror som inte hör.)
lotta: det var björn, va?
(känner jag inte igen min bror?!)

(lotta blir uppenbarligen schizo på fyllan.)
lotta: lite åldersnoja har jag, jag är snart tjugotvå.
(lite senare får lotta visa leg, men bella slipper. arton år är gränsen för puben.)
lotta: fy fan, jag får alltid visa leg fastän jag är lika gammal som dig! så jävla sorgligt det här är!
(strax därpå)
lotta (till vakten): men jag tar det väl som en komplimang att du tycker jag ser ut som under arton!

i garderboben :

(andy kommer fram efter att lotta ropat aaaaandyyyyy!)
lotta: du bara struntar i oss!
(ehhh - vad menade jag med det...?)
bella (till killen i garderoben): får jag en lapp, eller?

i kön till toaletten :

(johan står före oss)
lotta: skynda dig på nu!
bella: men vi går bara in och kör av det här nu!
(johan går in)
bella: men det finns ingen spegel där ju!
(tänketid)
bella: men vi går in nu, och så tar jag dig och så tar du mig.
(johan kommer ut)
lotta: fan vad snabb du är!
johan: vi sitter där borta!
lotta: ja, det är BRA! HÅÅÅÅLL PLAAATS!

på toaletten :

bella: okej, jag tar dig först. (plockar i väskan) jag tar den i munnen, men du blir inte arg för det?
lotta: nej, gud, nej!
(tystnad)
bella: du - färdig!
lotta: okej, du då?
(tystnad)
lotta: jag bara smetar här med mitt saliv. jag pillade ner på din näsa förut.
bella: okej, är det mycket?
lotta (samtidigt som bellas citat nedan): ja. nej, alltså det blev inte så mycket svart.... men den här blev väldigt svart, så kan vi säga.....
bella (sluddrar): men jag har mer tops! ska du ha det?
lotta (sluddrar): ja, jag behöver nog en till.
(tystnad)
bella: blev det mycket på mig alltså?
lotta: men det var svårt att ta bort!
(tystnad)
lotta: så - bra!
bella: ska du kissa med?
lotta: ja, jag behöver nog det.
(bella öppnar toalocket)
lotta (östgötska så det skär i öronen): men det är ju stopp i toaletten!

(bella kissar, lotta diskuterar hål i skärpen. att hon gått upp i vikt och inte har "smal"-hålet längre. bella är åt andra hållet. vild diskussion och visning.)

(lite senare. lotta på toa, bella knäpper skärpet)
bella (fnissar): det gick aaaav!
(mycket skratt, främst från lottas sida)
lotta: men du kan ta mitt skärp jag har på mig, för jag behöver inte det. jag har ju lång tröja, så för mig spelar det ingen roll.
(lite senare asgarv)
bella: vart tog snutten vägen?
(vidare diskussion om skärp och hål, samtidigt om det letas efter snutten).
lotta: här är snutten!
bella (ledsamt): nej, den gick av!
lotta: det här måste jag ta kort på!
(klick)
bella: får se. nej, den gick verkligen aaav...

utanför toaletten :

(träffar maddis)
bella: kolla, den gick aaaav!
(mummel, mummel)
lotta: men hon fick låna mitt skärp. för jag behöver inte det...

vid bordet :

bella: LOTTA, kan inte du köpa två, så köper jag två sen!
(lotta går till baren)
bella (till folk runt bordet): hej, hej, hej, hej, men heeeeej...



resten är bara mummel, musik och prassel. tyvärr. sen tog nog minnet på spelaren slut, för batteri hade bella kvar i dag.
men so far, soooo fun!


Kommentarer
Postat av: Maddis

HAHAHA så galet! creds till bellas mp3 måste jag säga!

Postat av: jens

hoho..vill höra detta live någon gång..eller ja inte just dettab libr ju svårt att höra live om ni inte efterkonstruerar det och det blir nog itne roligt..men något annat snack en annan lörsag. Gissar att de är alla lika=)

Nu åker jag till INDIEN! =) KRAM!

2007-02-28 @ 02:25:33
Postat av: Julia

Hahahahahahahaa! Klockrent! Fan va bra! Det där är ju MYCKET bättre än några suddiga bilder. bilderna upphör ju då ägaren hittar roligare saker att göra än att knäppa bilder!

2007-02-28 @ 13:20:00
URL: http://oh-julie.blogspot.com
Postat av: Fia

*fniss*

2007-02-28 @ 18:58:33
URL: http://www.fiaia.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback