TJUGO ' 07.



TJUGO'07_inbjudan
 

lördagen den tionde januari var den officiella förfesten inför hultsfred'07.
de två söta damerna
tessie och "bettan" fyllde hela tjugo år och firade detta med dunder och brak!

    

det var många festivalklädda festsugna människor som kom till TJUGO'07, och visst ser det lite ut som vi är på festival om man tar bort bakgrunden på bilderna?
stämningen var på topp!

              

         

antingen kunde man hänga i campet i vardagsrummet. sitta i brassestolarna under parasollet, eller på sittunderlagen på golvet - inta festivalställning och bara ta det lugnt - givetvis med en festivalöl i handen! great!
dansgolvet drog sedan igång i campet - och då blev det livat!

         

         

annars kunde man välja att sitta vid den lilla festivalbuffén som var uppdukat på vardagsrumsbordet.
limpa, mjukost på tub, smaklösa nudlar, cocktailbär direkt ur konservburk.
hur härligt låter inte det?
och självklart delade alla samma sked.
som det ska vara på festival!

         

det var spritpennor som skrev mogna (och omogna) saker på naken hud.
och pennan gick inte alls att få bort, tessie!
jag fick visa upp mina sådär rentvättade armar, mage och svank på vattengympan idag. men, men.
det där "k"-ordet på tre bokstäver, som tessie så fint skrev på min arm, kämpade jag mest med. och ja, nu är det så gott som borta! kanske kan ha t-shirt på mig snart igen. hehe.



bella och jag var dock de enda som bar flipflops.
det var lite småkyligt om tårna under rökpauserna ute i snön - men vad gör man inte för festivalkänslan?



vi hade självklart även en sjukstuga för de som behövde.
bella blev lite låtsasdålig, men det åtgärdades snabbt med en ölspruta!

    

på övervåningen blev det efter ett tag allsång - givetvis.
dödshakets musikorkester stod för musiken, vi andra för sången.
tills bettens brors skrivbord brakade samman på grund av övervikt. ajaj.
har fortfarande dåligt samvete för det. även om det inte var mitt fel personligen. men jag var där då det hände. usch.

              

kvällen var helt underbar!
tack tjejer - det här gjorde ni festivalbra!

ett stort grattis på tjugoårsdagen!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack själv, det var kul att så många kom och firade med oss :D! Skrivbordet är lagat nu också, så det är lugnt Vi ses!

Postat av: Julia

hahahah! Oh gud va roligt ni verka ha haft! Mer festbilder åt folket, jag älskar verkligen att kolla på bilder :D

2007-02-14 @ 09:50:28
URL: http://oh-julie.blogspot.com
Postat av: Amanda Nilsson

Oj, vilken lyckad kväll. Älskar temakvällar =) Själv hade jag afterpulk med vänner!

2007-02-14 @ 11:02:46
URL: http://aamaandaa.blogg.se
Postat av: sandra

jag kommer till tanja imorgon, och evan kommer också! vi stannar inte länge men en stund iallafall, så vi hinner ses!

2007-02-14 @ 12:02:46
URL: http://ollikk.blogg.se
Postat av: Tessie

Varsegod och tack själv, Lotta! det var kul att så många glada dök upp!

2007-02-14 @ 16:40:50
URL: http://tessiee.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback