bored.



jobb idag. hyfsat lugnt. eller, ja - lagom. till och från.
men jag, helle och honken gjorde ett bra team i linjen.

nu är jag trött.
hungrig.
rastlös.
fast trött.
konstigt att det ska kunna gå ihop?
uttråkad, kanske är rätt ord.

jag vill skapa någonting.
något bra.
helst med ord.
men som vanligt kommer inga.

grannen ovanför mig har typ skaffat surround-system eller nåt. det mullrar som fasen hela tiden.
och han sover ju aldrig heller. morrans. åker runt på sin skrivbordsstol - undrar om han har tävling med någon annan?

lyssnar på jason mraz.
i'm yours. den här
videon till låten var extremt gullig.
dedicated to justin and jane ha on their wedding day...

jag borde verkligen diska.
jag borde plocka upp alla hundra klädesplagg som är utspridda i hela lägenheten.
ta reda på alla miljoner par skor som ligger innanför dörren, och inte på skohyllan där de ska vara.
men orka.
jag borde redan nu tänka ut vad jag ska ha på mig imorgon.
jag borde gå upp klockan sju och tvätta.
jag behöver sola.
jag ska försöka uppdatera mitt liu-kort imorgon, så jag kan köpa gymkort på tisdag eller så. studentrabatt.
jag behöver en massage. axlarna värker.
mitt hår börjar bli långt nu. men det är slitet. jag behöver klippa mig. och lägga slingor.
men jag har inte råd.
jag måste sluta bita på naglarna.

det är mycket jag behöver just nu.
men jag har inte så mycket ork.
självklart behöver jag plugga också.
orka?


det är mycket jag behöver och vill ha.
men det är bara att inse - det händer aldrig.

Kommentarer
Postat av: sandra

å det är ju den låten jag länkade till! fast du har hittat en mycket bättre video än jag.


lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback