förbannadehelvetesjävla...



jag blir så arg!
jag kan inte gå den här kursen - jag kan inte!
alla texter man läser har så rätt och allt är så felfelfel.
både för män och kvinnor.
olikbehandling, positiv och negativ särbehandling, rättsväsendet, etnicitet, klass...
jag blir så arg!
varför kan inte både män och kvinnor, oavsett bakgrund, utseende, beteende och ålder stå lika inför lagen?!
varför?!


var tvungen att skriva av min ilska lite.
har precis läst tio sidor om det svenska rättsväsendet och juristutbildningen. både historiskt sett och i nutid.
man ändrar på en sak för att skapa könsneutralitet, men samtidigt ändrar man på en annan sak - så summan av kardemumma blir att ingenting blir bättre. det bara ser bättre ut på pappret.

nu vet jag i alla fall vad min b-uppsats ska handla om.
om jag vågar kontakta en viss person. för att få hjälp.

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag gillar det nya. Känns väldigt vårigt! :)
Vad är det för kurs du läser?

Postat av: Maria

någon från genus-ettan på tvåan? *nyfiken*

2007-01-24 @ 20:54:38
URL: http://m4ri4.blogg.se
Postat av: Fia

Vad pluggar du för nåt? Kram

2007-01-24 @ 22:06:30
URL: http://www.fiaia.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback