nyår '06-'07.



tänkte att en liten uppdatering om min nyårshelg vore på sin plats, nu då jag lagt in bilderna i min nya dator.

det hela började lördagen den trettionde december.
jag jobbade till klockan sjutton. duschade på jobbet och världens bästa mamma hämtade mig halv sex och skjutsade mig till resecentrum. tåget gick klockan arton.
strax före tjugoett anlände jag till uppsala där anna plockade upp mig.

hem och se på film, snacka skit för att somna alldeles försent, med tanke på att anna skulle jobba på arlanda klockan fem på nyårsaftons morgon. själv fick jag sova till åtta i alla fall. frukost och bli upphämtad av louise i hennes och magnus fina, nya bil!

iväg till stallet - så klart!
jag och louise tog en lång uteritt med tintin och virran såklart! jag har inte ridit ut på den hästen sedan innan hon blev dräktig, snart två år sedan alltså. men det var roligt! mysigt. hon var snäll - tack och lov. hehe.

    

hem till anna.
duscha och göra sig fin.
anna kommer hem och louise inte långt efter.
fina blir vi och fördrink tas in!
förrätten förbereds, medan louise fixar varmrätt till sin pojke magnus, som skulle iväg och jobba klockan sjutton.



nyårspresentsbyte.
hehe.
vad jag fick av anna och louise som bonus och julklapp. haha. det ska vi inte tala om här... har nog aldrig skrattat så mycket när jag öppnat ett paket i alla fall. (och det är inte spritspermien på bilderna nedan jag talar om...)

    

när en flaska fördrink var uppdrucken av tre tjejer var det dags för käk.
till förrätten (och en timme senare) varmrätten serverades vitt vin.

m e n y :

förrätt - toast skagen med gravad lax.
varmrätt - marinerad fläsflé med klyftpotatis i ugn och ädelostsås.
(efterrätt - glass med varm noisette-sås) - såhär långt kom vi inte, det blev istället mer och mer vätska som åkte ner...

efter varmrätten var det dags för en kanna cosmopolitan.

    

när den var uppdrucken var det dags för vodka lime.

    

sen blev det lite rött mousserande vin.

aldrig var det tomt i glasen och snart inväntades tolvslaget med champagne.

    

mycket fnittriga och något ostadiga firade vi in tolvslaget på annas altan i luthagen. fyrverkerier och skålande grannar och våra små bin som vi smällde förgyllde kvällen!

    

         

sen var det dags att ta sig ut på stan. men det orkade vi inte.
louise somnade på golvet (!), och anna och jag började bli mer och mer sega.
läggdags runt två med andra ord.
men det blev en lyckad nyårsafton på alla sätt och vis - lagom av allt och ingen stress och bara vi.

man firar ju ändå in nyåret bäst med sina vänner - eller hur?

Kommentarer
Postat av: Maria

Jättefina hästar!


Men gud vad ni dricker ; )

Postat av: Annika

hm, va fina ni är... de känns tråkigt att anna o jag tappat kontakten, men du får hälsa henne från mig!

2007-01-19 @ 18:23:59

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback