spontanutgång.



i torsdags gästade jag bella för att dricka lite kilkennys tillsammans med henne. gratis är gott!

efter ett antal öl drog vi in till storan och drack varsin till och kollade på folk. alltid lika roligt.

vid halv tolv-tiden stängde storan och vi visste inte vart vi skulle ta vägen. stod på ågatan och funderade.
henke tyckte vi skulle gästa harrys, men vi kände inte direkt för att gå ut. än mindre lägga pengar på det.
funderade på att dra ner på platens och kolla ombyggnaden (vilket vi ännu inte har gjort), men kände inte för det heller.

då får jag se min kompis som vakt utanför platå (jag hade glömt att hon börjat jobba där), så vi gick fram och pratade med henne. och helt plötsligt hade vi stämplar på handlederna och stod på platås övervåning. halva priset i baren torsdagar. underbart. lite drinkar och lite öl.

vi ett-hugget drog vi till five tastes och delade på en pizza (bella skulle upp och jobba vid sju, så det skulle inte bli en sen kväll).
efter pizzan promenad till bella där min cykel stod kvar. på vägen genade vi genom st larsparken där det byggs om. stora roliga maskiner stod det där och givetvis modellade jag och bella på och framför dem. mycket roande.


Kommentarer
Postat av: maria

vem är det som är vakt på platå?
tjej?

2007-07-02 @ 10:17:29
Postat av: lotta

maria: marina!!!

Postat av: maria

aha. trodde hon jobbade i motala enbart.

2007-07-03 @ 20:06:07
Postat av: lotta

maria: nej, hon jobbar inte alls där längre. hon har fått jobb på platå. sen jobbar hon någon annanstans också, men kommer inte ihåg vart. på något vaktbolag tror jag...

2007-07-03 @ 20:58:39
URL: http://elvin.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback