jävla seminarium.



jävla seminarium.

jävla opponeringsskit.

jävla examinator!!!


jag är upprörd.
går inte in på det mer. orkar inte.
kan bara säga att osämja mellan elever och examinator upppstod.
en elev började gråta.
vad säger det om examinatorn?

hon säger att vi inte kan ta kritik (observera att det inte handlade om konstruktiv kritik, egentligen inte ens kritik - mer: här har du gjort FEL! sen när man frågar hur man ska göra det bättre, finns det ingen svar på den frågan. syftet verkade endast vara att trycka ned oss så mycket som möjligt. fan alltså.)

det var c-nivå på dessa opponeringar.
det verkar som om uppsatsen bedöms efter de kriterierna också.
vart är pedagogiken?

jag är less.
jag är upprörd.

jag ska till emma ikväll. vi ska grilla på hennes bakgård och dricka vin. prata av oss.
det behöver vi efter den här dagen.



ett tillägg: jag är godkänd. jag väger mellan g och vg. får se vad jag får i slutändan. ska endast korrigera lite småfel.
(eller större "fel" om jag vill, men det orkar jag inte. det är mest tips på förbättring, men då måste jag dra in annan teori och källkritik och det är det inte värt för en b-uppsats, även om den går i tryck. skillnad om det varit på d-nivå.)

Kommentarer
Postat av: Lindelin

Men oj, det där lät ju verkligen inte kul...
Hörru lägg t mig på man, [email protected] har jag :)

2007-06-07 @ 18:43:28
Postat av: sandra

vad är en examinator? please tell min tröga outbildade knarkhjärna! (det sista stämmer inte egentligen, haha)
grattis till g/vg!

Postat av: lotta

Lindelin: nej, det var verkligen inte roligt. emma och jag har pratat av oss fram till nu. mycket vin och många groggar krävdes =0P haha. skönt att sitta en kväll efter en dag som denna med någon som var där och förstår =0)

sandra: haha. en examinator är den som examinerar arbetet - dvs betygsätter. vid en opponering är det examinatorn som är seminarieledare också. för där ska man som författare ha chans att motivera vissa oklarheter, som gör att hon kanske överväger mellan vissa betyg. so now you know =0)

2007-06-08 @ 01:28:45
URL: http://elvin.blogg.se
Postat av: tanja

what?! vad hände? Var Renée, Renée helt enkelt eller?

2007-06-08 @ 09:07:02
URL: http://masama.bilddagboken.se/
Postat av: lotta

tanja: renée var VÄRRE än renée - kan du tänka dig?! shit alltså. vet inte om det berodde på att det var tre uppsatser skrivna av personer hon inte tycker om (inte min inräknad)...

2007-06-08 @ 23:53:59
URL: http://elvin.blogg.se
Postat av: tanja

emma, maja och lisa då eller? det är synd att hon inte kan bete sig som en vuxen människa.

2007-06-09 @ 07:31:43
URL: http://masama.bilddagboken.se/
Postat av: lotta

tanja: mm, precis de. ja, hon kan liksom inte kontrollera sig själv. hon blir alldeles för ivrig, men det går överstyr och så blir hon aggressiv istället. hon lyssnar liksom inte. hon bara pratar själv typ. så hon hör inte då vi säger att vi förstår vad hon säger och vi tar åt oss av kritiken. men då fortsätter hon älta och älta. det är som om hon vill att vi till slut ska säga: ja, jag gjorde FEL! är du nöjd?!
suck.
så grymt tråkigt avslut på terminen...

2007-06-09 @ 11:12:09
URL: http://elvin.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback