feminist - javisst! eller?



och varför i helvete ska inte även sverige ha en lagstadgad kvotering i börsbolagsstyrelserna?!
sverige som är "världens mest jämställda land"...
det tål ju att diskuteras, om vi säger så.

och vart är alla röda strumpor i den blåa regeringen?
vet du och ditt parti ens vad ordet "feminist" innebär, reinfeldt?
i do not think so.
och vad ända in i helvetet gör Nyamko Sabuni, vår egna jämställdhetsminister, på listan "jag är inte feminist"?!
oh my god.
hur ska sverige gå framåt i jämställdhetsfrågorna om inte ens självaste jämställdhetsministern är feminist?
vet inte du heller vad ordet "feminist" innebär, Nyamko?

"Det är väl en läggningsfråga. Jag har väldigt svårt för epitet. Jag tycker att det räcker med att jag är liberal, säger Sabuni till Svenska Dagbladet."

Kommentarer
Postat av: Maddis

1. jag har haft en stor fest här hemma och vi har bott här i femton år! men vi pantar typ en gång om året och mina päron gillar öl :)

2. nej jag vet. det var lite läskigt faktiskt. har aldrig gjort det förut..

3. haha jag vet. det är tröjans fel för ärmarna är jättevida. du är inte den första som påpekar avsaknaden av armar på den bilden. MEN DET VAR JU BENEN NI SKULLE KOLLA PÅ! :P


lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback