middag hos neda.



gårdagskvällen var jättemysig!

middaghosneda_lagamat     middaghosneda_mat!

massa god bosnisk mat, tillagad på bosniskt vis så klart.
några glas vin. massa skitsnack.
och ett kärt återseende med vår lilla akademiker signe, som flyttat ner till götet.

idag blir det massa plugg.
sen en sväng till stan.
det är ett par skor jag vill ha där...
men mitt konto är redan ledset. usch.
och jag som ska till uppsala på påsklovet och allting.
utöver den resan och andra utgifter, så har jag väl en tusenlapp att leva på.
ajaj.
jag får väl helt enkelt sitta mest inne denna månad. inte mer fest än i helgen, och sen i uppsala.
annars får jag bli en torrboll. usch. inget roligt.
visserligen både ekonomiskt och hälsosamt, men ändå.
men förhoppningsvis får jag lön från katedral nästa vecka. det är visserligen bara några hundralappar, men många bäckar små...

Kommentarer
Postat av: sandra

tusen kronor är ju massa pengar. fast det beror väl förstås på hur man lever och vad man är van vid. när jag flyttade hemifrån första gången levde jag på niohundra varje månad. det skulle täcka mat, nöjen och allt annat man behöver. jag levde på rostat bröd, coca cola och alkohol. ibland tvingade mamma hem mig till henne så jag fick i mig riktig mat. det var tider det =)


lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback