städ & tvätt.



gick upp tidigt idag för att vara "ledig". klockan nio var jag uppe ur sängen!
lite frukost.
sen sammanställde jag grupparbetet.
när det var klart fick jag en städknäpp.
jag har ägnat halva dagen åt att sortera papper från mina två förra kurser; kollegieblock, kompendier och annat som bara legat och väntat på det sedan juni förra året. men nu är det gjort! känns skönt.
min pärm från genusvetenskap 1 går knappt att stänga, och om jag skulle få för mig att öppna den skulle allt åka ut! ojoj. massa papper.
sen höll jag på att börja putsa fönster, men jag hejdade mig själv ganska fort. det får vänta till vårstädningen, om en månad eller så.
efter det fick jag äta lite.
man tager vad man haver.
potatis, morötter och keso.
mums!
så nu är det väl bara att sätta igång med själva städningen. det jag egentligen skulle ha gjort då jag valde papperssorteringen istället. men den behövdes också. nu ser man äntligen mitt köksbord igen!
lika bra att städa idag, för imorgon får jag ut en hemtenta och då blir det nog inte mycket gjort här hemma what so ever, på en vecka.

tvättstuga klockan tjugo till tjugotvå ikväll också!
hey, vad roligt!

däremot har mitt pengaproblem löst sig, då jag fick ut lönen från katedral redan nu i mars. och jag fick mycket mer än jag trodde. great!
uppsala, here i come! (soon)


Kommentarer
Postat av: Apelsinen

Keso låter gott. Jag vill äta keso! Ge hit! :=)


lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback