macro economics.



idag har jag:

sovit alldeles för länge.
&
hjälpt lillasyster med ekonomi.

fast jag vet inte om jag hjälpte så mycket egentligen.
för det första är det svårt att komma ihåg allt om inflation, valuta, växelkurser, arbetslöshet och keynes och allt vad allt heter när det var tre år sedan man tog studenten. att dessutom försöka förklara saker på svenska, då jag enbart kan begreppen på engelska för någon som absolut inte kan begreppen på engelska - då blir det problem!

dessutom hatar jag makro-ekonomi.
företagsekonomi och u-landsekonomi är roligt.
men jag kan ju inte ens hålla ordning på min personliga ekonomi - hur ska jag då veta hur staten tar hand om sin?!

så frågan är om jag inte själpte mer än hjälpte.
det tog några timmar i alla fall.
vi redde ut en hel del tillsammans, men långt ifrån allt.


sen skrev jag lite till på b-uppsatsen, ändrade saker och skrev frågor till min handledare som nu har fått det jag hittills gjort i sin inbox. får se vad hon tycker om det på torsdag.

nu måste jag få lite mat i magen.
det får bli rester från igår - stekt falukorv med blomkålsstuvning - gott!

Kommentarer
Postat av: Maddis

nisse är min chinchilla, inget annat om du nu trodde det. haha. men han är nog ändå mannen i mitt liv..
tacktack. handlar det om linköping så får man offra sig!

Postat av: lotta

Maddis: haha, jag trodde det var en kanin eller så först - inget snusk här inte ;0)

2007-05-22 @ 18:20:37
URL: http://elvin.blogg.se
Postat av: maria

ja det är gott med lassange. Blomkålsstuvning är inte fel det heller.

2007-05-22 @ 20:32:04
Postat av: Apelsinen

Hmmm. Vad är 'keynes'????

2007-05-22 @ 21:31:28
URL: http://apfelsine.blogg.se
Postat av: lotta

maria: nej, blomkålsstuvning är också gott! första gången jag gjorde det själv - det blev riktigt bra, men inte lika gott som mammas förstås. som vanligt =0P
Apelsinen: någon ekonomi-snubbe som hade någon teori om arbetsmarknaden och inflation under 60-70-talet som har influerat massa andra teoretiker. eller nåt. om jag inte minns helt fel nu i skrivande stund =0P

2007-05-22 @ 22:03:15
URL: http://elvin.blogg.se
Postat av: tanja

jag hatar b-uppsatsen jättemycket. jag hatar all taskig info vi fått på b-uppsatsen. det visade sig sent igår kväll att b-uppsatsen ska vara hel och perfekt till den 1:a. Så våran slutgiltiga deadline är den 29:e maj. (jag är lite ledsen nu) blää...

2007-05-23 @ 07:29:54
URL: http://masama.bilddagboken.se/

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback