hostfan.



japp, febern är borta.
men vad kommer då?
hosta.
hosta.
hosta.

fan.
jag får alltid äckelhosta då jag blir förkyld.
och den vägrar släppa.
har frågat min soon-to-be-sjuksysterkompis om det finns någon receptrfri mirakelmedicin på apoteket mot detta.
det går inte.
kommer inte kunna sova inatt.
sådant med morfin hjälper ju. men det får man bara ut på recept. och det är jag väl inte tillräckligt sjuk för.
damnit.

har funderat på det där med hostmedicin. man får det alltid i flytande form, men det sväljer man ju ner i fel strupe.
det är ju i luftstrupen slemmet sitter - varför då svälja det fel?
det ultimata vore ju något liknande astmamedicin - något man andas in i stället.
eller?

kanske ska försöka sova ändå - bunkra upp med kuddar så jag nästan sitter upp.
enda lösningen som kanske funkar.
wish me luck.

Kommentarer
Postat av: Nina

Usch, att vara sjuk är det värsta som finns. Du kan inte sno astmnamedicin då? Det brukar jag göra av brorsan, funkar skitbra! Annars kan du göra som jag brukar, köp de starkaste vick's:en som du kan hitta, så lägger du i 2-3 tabletter i kokat vattan, som typ halstabletts-te, så väntar du tills dom lösts upp och sen dricker du, det brukar bli mycket bättre med hosta och så, plus att det släpper jättebra i näsan (om du har det problemet)

Postat av: lotta

re: Nina:

tack för tipset!!!

jag brukar alltid köpa panodil i sådana där påsar med svartvinbär och lite mintsmak när jag är förkyld. om jag har feber och huvudvärk också. det rensar också slemhinnorna fint =0) men eftersom jag inte har feber så vill jag inte ta mer panodil nu.



haha, känner tyvärr ingen som har astmamedicin. annars hade ju inte det varit helt fel =0)

2008-08-21 @ 18:02:15
URL: http://elvin.blogg.se/

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback