vuxenpoäng.



idag, efter plugg på universitetet i sju timmar (ja, så länge satt vi där i alla fall. effektiv arbetstid går att diskutera), tog jag och lisa "röda faran" ut till marieberg.

först besökte vi lågprismagasinet, inhandlade följande:
- tvättmedel
- sköljmedel
- förvaringskorgar
- doftspray

= fyra vuxenpoäng.

sen gick vi ett varv på ikea där lisa inhandlade en pläd "bara för den är bra att ha då man ska sitta ute i solen".

= ett vuxenpoäng för anledningen att köpa pläden.

sen gick vi ytterligare ett varv på ikea där lotta inhandlade diskmedel i rolig förpackning. dessutom fikade vi i ikea-restaurangen och blev jätteglada för att kaffet fortfarande är gratis då man har ikea family-kort!

= tre vuxenpoäng (ett för att vi gick ett varv till på ikea, ett för diskmedlet och ett för pensionärsgirigheten över kaffet)

efter detta tog vi bilen till willys parkering där vi storhandlade. till detta hör prisjämförelse mellan alla varor vi köpte för att de sista pengarna inte skulle ryka.

= två vuxenpoäng (storhandla och jämföra priser)


totalt idag har jag och lisa tillsammans tjänat ihop: tio vuxenpoäng!

på vägen hem åkte vi fel två gånger, men det ska vi inte prata om. haha.

Kommentarer
Postat av: sandra

åh jag vill till ikea! fast jag vet inte vad jag ska köpa men nåt hittar man alltid.

Postat av: lotta

re: sandra:

jag vet. det är det som är det farliga med ikea. hehe. att man alltid får med sig något hem. bättre var det när jag jobbade där. då tröttnade man på allting innan man köpt det. eller så hade man personalrabatt då man väl ville ha något...

2008-05-29 @ 12:59:02
URL: http://elvin.blogg.se/

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback