nostalgi.



hittade ett gammalt dagboksinlägg på sockerdricka.
sen hittade jag bilderna.
det
här
är
lycka!


2005-09-29 kl 22:17
"oh, my god.
jag ryser bara jag tänker på det.

jenny och jag anlände till globen klockan nollfem:trettio igår morse. satt i regnet på ett liggunderlag med en pläd över benen samt sopsäckar över hela oss. fram till insläppet klockan arton:trettio.
och det var värt varenda timme ute i regnet. och varenda minut av de timmarna. och varenda sekund av varje minut. och varenda hundradel av varje sekund. och... jag kommer inte ens ihåg att det regnade och blåste och var kallt.

jag kommer bara ihåg den känslan.
den nervositeten innan insläppet.
"tänk om vi inte hamnar längst fram. "
"undrar hur de ser ut."
"undrar vilka låtar de sjunger."
"bara jag inte svimmar."
och så vidare.

sen. pang! vi var inne. vi satt ner. på andra raden. endast en person framför, emellan scenen och kravallstängslet.
och den timmen innan konserten började (världens sämsta förband) var den längsta på hela dagen.
och sen...
...så stod de bara där! livs levande.
lika snygga. lika underbara. men bättre.
ingenting går upp emot millennium-showen -99, men jag vet inte om någonting annat slår det här. känslan. vet inte ens om alanya kan toppa det här. så jävla bra. så underbart.

och jag var fjorton igen.
skrik, svett och tårar.
jag som trodde jag mognat. haha. nej, då. inte alls.
skrikit så jag inte har någon röst kvar nu. och jag skulle inte gråta.
men efter konserten som tydligen pågick i nästan två timmar (kändes som en halvtimme), och de gick av scenen med ett "good bye, see ya" då kunde jag inte sluta. jag lipade.
nostalgi.

och showen var bra. jättebra mix av gamla och nya låtar.
och det ryste i hela min kropp när över tio tusen människor sjöng med i alla låtar. mäktigt.

och, ja... jag är nog lite förälskad.
igen.
på något konstigt sätt.

och nu säger jag bara en sak till alla: min plansch sitter kvar - vad ni än säger, för backstreet boys är här för att stana! så det så!

KTBPA!!!"

      jenny och jag är grymt snygga! men framförallt tappra!
 kön var lång. vi hamnade på 40:e plats
 och så här nära stod vi. jenny framför mig. taget med mobilen.


Kommentarer
Postat av: Maddis

backstreet boys forever.

Postat av: Annie

Ååååh vad liten du ser ut! <3

2008-10-28 @ 15:57:39
URL: http://annieellen.blogspot.com
Postat av: Marie

Jag var på den samma fast i Scandinavium :)

2008-10-28 @ 16:20:59
URL: http://nogg.se/detvarintejag
Postat av: maria

Härligt med minnen =)

2008-10-28 @ 19:52:54
URL: http://mareng007.blogg.se/
Postat av: Annie

Vad hade du för nick på Sockerdricka? (a)

2008-11-05 @ 11:14:27
URL: http://annieellen.blogspot.com
Postat av: lotta

re: Annie:

Sök på mitt namn bara, annars hade jag nick lotelv =0)

2008-11-05 @ 11:23:37
URL: http://elvin.blogg.se/

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback