det luktar sur fisk.



någon i mitt hus äter surströmming.
på mitt plan luktar det inte (än).
men när jag gick några trappor ner förut så stank det verkligen.
när jag kom tillbaka från min cykeltur så stank det ännu mer.
jag provade surströmming förra sommaren. det var helt okej.
mest bara salt.
men lukten är outhärdlig!
då var vi i ett hus på landet, mitt i sommaren.
man kunde ha fönstren öppna.
vem äter surströmming i en lägenhet på max fyrtiotvå kvadratmeter?!
svar: någon av mina grannar.

jag var så duktig förut som satte igång att städa (äntligen).
när jag gjort klart badrummet och skulle dammsuga hallen så händer det som inte får hända.
dammsugaren funkar inte som den ska!
påsen är full. och trasig.
och allt ramlar ut på golvet.
så där står jag med skit till fotknölarna och ingen påse att byta med.

cykeltur till coop.
inte min modell på påsar.
in på öb.
tack och lov! där fanns de.
så nu är det bara att köra igång.

men först ska jag göra pannkakssmet så jag kan äta gott framför tv:n sen i min nystädade lägenhet!

Kommentarer
Postat av: Maria

Då är vi två som städat i dag. Men man är nöjd när det är klart.Det är ju bara så gött. Nehe idol nu!

kram på dig

2008-09-24 @ 20:09:23
Postat av: lotta

re: Maria:

Japp, det är jätteskönt =0) ÄNTLIGEN!!!


lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback