tjällossningen 2009.



en liten uppdatering från helgen kanske.
med tillhörande bilder, såklart!
fler bilder finns annars att se på
min och lisas pixbox.

TORSDAG: FÖRLOSSNING på PUBlicum

   
bild 1: mange & jag
bild 2: elin & lisa

    
bild 1: jens & jag
bild 2: vad tittar folk på?


FREDAG: VINBRÄNNBOLL & COREn (en mycket kort sväng) samt efterfest!

    
liksom förra året började laget (eller delar av det) med lunch på paco's

         
sen förfestade vi i solen innan vinbrännbollen. majks campingstol var vacker!


mina och lisas glajjor var populära bland boysen.

    
korvkvinna & dj (rååbin & jag)


öl är gott!

LÖRDAG: LEKAR, förfest + rondellsittning, SITTNING, efterfest + busksittning!

    
bild 1: bettan & majk
bild 2: lisa dricker o'boy och mintu.

    
delar av "stock-i-bro" (stockholm + örebro)
bild 1: leo, lisa, agnes
bild 2: johan, adam, majk

    
bild 1: plankan!
bild 2: ölen slank inte ner så lätt i lotta. "upp" betyder "upp" - inte stanna i samma läge. hehe. som straff fick leo all kolsyra över sig.


         
bild 1 & 2: rockringen! kanonfort gick det!
bild 3: lisa & elin myser i solen.


         
bild 1: stock-i-bro's egna manskör!
bild 2: leo springer med potatis på sked.
bild 3: mmm.... chokladpudding! majk hugger in.

          
bild 1: rondellsittningen är igång!
bild 2: johan & jag njuter i solen.
bild 3: fina flickor! majs, lotta & elin!

         
    
bild 1: sittningen är igång och paddan inleder med alkoholmissbruk. slicka upp!
bild 2: snyggve! med något rödbrända kinder. ja, vårsolen tar mer än man tror...
bild 3: "lottas bord" (som var det enda bordet som hette annat än en siffra) äter efterrätt! mums!
bild 4: staben på scen - vi bugar och bockar för en underbar tjällossningshelg!

    
bild 1: efter sittningen var det sing star. vi sjöng loss. på bilden är majk och lisa.
bild 2: lilla hjärtats glasögon är mer än snygga!


det som kunde ha varit en igelkott, men inte var det. men med lite fantasi så...

    
dags för min och maries årliga busksittning (om vi gör det även nästa år är det tradition, gumman!).

sen dog batterierna på min kamera och jag orkade inte gå hem för att hämta det andra (för det är ju såå långt till mig från den där busken).
efterfesten rullade på till halv åtta på morgonen. efter stägning av publicum hakade jag på schwamparna (studentorkestern) och väckte alla som sov så sött i sovsalarna! jag fick marackas som jag plågade alla med medans jag sjöng "gomorron, gomorron - hör fåglar sjunga glatt..."!
sen åt jag frukost och sen hjälpte jag staben att städa.
efter det köpte jag en pommestallrik och däckade sött i min soffa klockan tretton och sov nonstop hela söndagen.

VILKEN UNDERBAR HELG!!!

Kommentarer
Postat av: Marie

Det är klart att vi ska göra det till en årlig tradition!

2009-04-08 @ 21:26:56

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback