julen i bilder.



här kommer julen i bilder.

jag anlände till linköping tisdagen den tjugoandra december. då berättade mamma att granen hade vält en gång redan. när jag, bror och mamma sedan skulle se på film - vad händer då? jo! granen välter - igen!


notera alla polkagrisar på golvet.
mamma blev sur och gick ut för att röka. björn höll i granen och jag låg på mage och fixade till eländet. den stod lite snett, men den stod i alla fall upp.


onsdagen den tjugotredje december åkte jag, mamma och lillasyster in till stan för att inhandla de sista klapparna. sedan tog vi en fika på café gyllen.



när vi satt på cafét ringde pappa. granen hade vält - ännu en gång.
han hade kommit hem från jobbet, tyckte den stod lite snett (inte så konstigt från kvällen innan kanske, eftersom jag inte är den mest händiga personen på denna jord) och skulle räta upp den. då föll den.
när vi kom hem möttes vi av följande syn, och sedan fick pappa fixa till eländet med större träplankor:



när granen väl stod rakt igen var det dags att slå in julklappar.
jag slog även in sally och hon brydde sig inte alltför mycket.




julafton, torsdagen den tjugofjärde december, firades i år hos familjen johansson. mycket trevligt!

julklapparna under granen (tillhörande tio personer) och lotus:



julmat.




kalle anka.

"barnen" och pappa kollar, de andra tre föräldrarna i köket och sliter. pappa har första parkett.
storebror somnar mot lillasysters axel.




julklappsutdelning.




julklappsspelet.
vi köpte två var. jag hade fem stycken när spelets första rond var avklarad. jag gick hem med två klappar.




mina julklappar:

1. fem par strumpor, två baslinnen från gina tricot.
2. en skål från filippa k (rörstrands) som passar perfekt ihop med mina muggar.
3. ett jättefint armband med läderremmar och strass som jag valde ut själv.
4. tre nyanser av rosa.


1. julklasspelsvinsterna: en bok med sliskig romantik och drama, samt den underbara filmen bangkok hilton.
2. den traditonella paradis-asken.


jet set-klocka från lillebror.
jag fick den längst upp till vänster, i svart och guld.
jag använder ju aldrig guld så igår var jag i stan och bytte den till silver och strass.
i love it!


en ny kaffebryggare som gör varmt kaffe, håller temperaturen, är snabb, piper som en micro när den är klar, har en funktion som heter "aroma" som gör att vattnet passerar filtret långsammare så kaffet blir starkare - samt har en fantastisk timer-funktion: jag kan ställa in när jag vill att den ska gå igång!


den underbara tavlan som mamma vann i ett konstlotteri förra julen på jobbet.
den underbara tavlan som mamma älskar och som har hängt lite malplacerad i vårt vardagsrum.
den underbara tavlan som jag totalförälskade mig i förra julen.
den underbara tavlan med de underbara färgerna.
denna underbara tavla är nu min!
tavlan är målad av
smail ajkunic.

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag tror mamma och pappa fick en likadan kaffebryggare :)

De trivs också bra med den :P

2009-12-28 @ 19:48:02
Postat av: Fredrik

Dom jävlarna granarna :P Farsans välte en gång, katterna hemma oss brorsan drog ner hans 3 gånger innan han fick nog på julaftonsmorgon och bara kastade ut den :P Mirakulöst nog så var morsans gran den enda som inte välte, och den var tammefan vinglig :P

2009-12-28 @ 22:20:46
Postat av: Calleballe

Låter som en härlig jul med både lite spektakel, julmys o mkt presenter! =) Ps. Ett hett tips! Efter två år med julgransolyckor hemma, har en större o tyngre julgransfot inhandlats! =P

2009-12-29 @ 00:11:46
Postat av: lotta

re: Marie:

Myyyys att träffa dig idag (nyss), gumman!



re: Fredrik:

Haha, katter har vi också haft i granen, men inte den katten som vi har nu - hon bryr sig inte och har inte gjort det direkt heller. Förutom för julgransmattan, den är ju rolig att åka kana på så hela granen vinglar :P



re: Calleballe:

Ja, julen var underbar :D

Jo, vi inhandlade tyngre julgransfot förra året, den är jättestadig - men tydligen inte för kungsgranar... Så nästa år får vi försöka hitta en ännu tyngre, eller kapa av granen mer där nere så den kommer ner bättre i foten. Eller helt enkelt skaffa större träbitar/stora plankor att ha i foten så granen kan vila mot dem :P

Postat av: anakin

ahhh sicka bra julklappar! klockan var as-snygg, kaffebryggaren verkar spex deluxe.. måste provsmaka ngn gång allt ^^ å tavlan var helmys!



god fortsättning schnäääging!

2009-12-29 @ 20:56:27
URL: http://sirtalkalot.blogg.se/
Postat av: lotta

re: anakin:

Klart du ska få smaka på kaffet från min de luxe-maskin :D Kom över ikväll eller så, vett ja :D

2009-12-30 @ 09:00:41
URL: http://elvin.blogg.se/

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback