duktiga lotta!



idag var jag på vårdcentralen.
läkaren lyssnade på mina lungor, men hörde inget illa. bara att jag var lite förkylningsrosslig.
sen sa hon:
men för säkerhets skull skickar jag dig till labbet för att ta en liten sänka.

jag blev helt stel och garanterat likblek i ansiktet.
intalade mig själv:
lotta, du är vuxen! sprutor är inte farliga! du är stor, då går man till VC själv!
jag frågade inte heller vad en liten sänka innebar.

utanför labbet behövde jag (tack och lov) inte vänta.
fick gå in direkt.

såg att det inte fanns någon brits där och tänkte:
hur fan ska det här gå?! jag kommer ju svimma.

började ta av mig tröjan, men då säger ssk:an:
det är bara en liten sänka, så det är bara ett stick i fingret.

TACK OCH LOV!
då behöver jag inte ligga ner. men jag var nog blek ändå.

men nu sitter jag här med ett plåster på vänster långfinger och har aldrig känt mig mer stolt!!!

sänkan var bra, inget fel på mig.
men jag fick recept på hostmedicin med morfinliknande preparat (cocilana) och rinexin för bihålorna.
nu kanske jag får sova inatt!
får se vad hostmedicinen gör med mig...

Kommentarer
Postat av: annieellen

Cocilana, menar du Cocillana-Etyfin? Eller är Cocilana något annat? Cocillana-Etyfin är iaf bra mot rethosta så de var nog bra att du fick de! :) Rinexin brukar också funka finfint. Nu ska du se att du snart är frisk!



Btw, förstår jag att du är rädd för sjukhus och sprutor. Jag är PRECIS lika dan. Usch och fy och blä!



Krya på dig gumman!

Många kramar!

Postat av: lotta

re: annieellen:

precis den är det jag har fått!

japp, snart ska jag vara på benen igen utan jävla hosta! har dock inte haft mkt feber under denna förkylning så är lyckligt lottad iaf, men hostan tar död på mig... men ska ta lite sen innan läggdags så får jag se hur jag reagerar =0) kanske blir jättepigg av den - verkar tvärtom =0P



jag är livrädd för sprutor. usch =0/

2009-02-12 @ 19:16:10
URL: http://elvin.blogg.se/
Postat av: annieellen

Hehe om hostmedicinen innehåller efedrin eller ephedra (det är en centralstimulant) är det inte helt omöjligt att du blir pigg! ;)

2009-02-12 @ 21:20:26
URL: http://annieellen.blogspot.com
Postat av: lotta

re: annieellen:

nej, jag har hört dubbla budskap om det där. en del blir pigga medan andra somnar direkt nästan. jag hoppas på den senare delen =0) ska prova strax, göra mig klar för sängdags först =0)

2009-02-12 @ 23:07:20
URL: http://elvin.blogg.se/
Postat av: Bella

Du är ju föör söt! Så farligt är de inte med sprutor, jag ska ta på dig nästa gång ;)

2009-02-12 @ 23:10:11
Postat av: Maddis

starkt jobbat lotta! sprutor och grejer är otäcka. vid närmare eftertanke, det mesta som läkare utsätter oss för är som minst obehagligt. sen finns det många grader av smärta..

2009-02-12 @ 23:33:40
URL: http://maddiss.blogg.se/
Postat av: annieellen

Hehe efedrin är en centralstimulant precis som amfetamin och ritalin, de påverkar alltså det centrala nervsystemet. Vilket i sin tur ökar pulsen, förbänningen och känslan av pigghet (och mkt mer!). De är ju därför folk som tar tjack kan vara utan mat och sömn i flera dygn. Nu är det ju dock så att OM hostmedicinen du fått innehåller efedrin är det i en ytterst liten mängd (eftersom efedrin är hälsofarligt bla.) och troligtvis kommer du inte ens känna av preparatet men rent teoretiskt, ja, efedrin gör det svårare att sova.



Hehe... nu ska jag sluta föreläsa, ta hand om dig gumman och krya på dig! <3

2009-02-13 @ 02:55:41
URL: http://annieellen.blogspot.com
Postat av: lotta

re: Bella:

Måste du...? =0P



re: Maddis:

Ja, det är ju sant. Men sprutor ÄR otäcka! =0/



re: annieellen:

Haha, jag gillar dina föreläsningar =0)

Tog nog en för liten dos igår, det hjälpte inte så mycket. Ska ta en starkare ikväll så får vi se.

2009-02-13 @ 13:18:47
URL: http://elvin.blogg.se/

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback