gardingrubbel.



alla kläder är i nya lägenheten (förutom lite som jag kanske ska ha på mig imorgon).
carro var snäll och skjutsade dit mig med alla kläder i eftermiddags, efter att hon (och david) lånat mig massa flytt- och banankartonger.
tack tack tack!

vid halv tio nu ikväll var jag i lägenheten med en ikea-påse med lite skitgrejer som bara är jobbiga att packa i kartonger.
en fönsterlampa, en prydnadsgrej, lite mer kläder, sjalar och halsband.
dessutom hade jag med mig en badrumsmatta och en liten handduk och en kökshandduk (så nu ser det lite mysigt ut i lägenheten i alla fall).
sen så hade jag ju med mig mina gardiner.
mina fina, älskade, vita gardiner med träd från hemtex.
satte upp gardinstången och trädde på gardinerna.
för att upptäcka att
gardinerna är
två och en halv decimeter
för
korta!


dumma. dumma. dumma.

nu ska jag packa ner messa köksgrejer. typ skafferi och lite hushållspryttlar.
sen ska jag packa ner badrumsgrejer.
sen får jag se om jag orkar mer.

hur som helst är det jag och lisa som sätter oss i en lastbil från statoil österplan imorgon klockan femton:nollnoll.
vi ska cruisa runt med mina flyttkartonger och möbler i fyra timmar.
yeeeey!

sista natten i lägenheten.
jag våndas lite.
har trivts så otroligt bra här.
men det blir nog mer än kanon i bågen också.
ska bara vänja mig vid att åtta kvadrat är borta. att spisen bara är "halv". att det bara finns en diskho.
...och lite annat smått och gott.

Kommentarer
Postat av: Marie

Trevligt att höra att det flyter på med flyttningen!

Men gardiner, jag ogillar dem på det viset att de alltid ställer till med problem på ett eller annat vis. Morr

Men sen när de är bra då är de guld värda!

2009-05-15 @ 11:22:20
Postat av: lotta

re: Marie:

Ja, jag vet... Morrmorr.

Och jag som älskar de där gardinerna! Men det känns segt att betala massor för likadana bara för att jag vill ha längre. Så jag får nog se mig om efter något annat istället.


lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback