skratt är den bästa medicinen.



helgen har varit helt underbart rolig!
jag har skrattat massor, såväl i fredags som igår.
nollningen är i full gång och örebro fullkomligt kryllar av nya studenter.
på gott och ont.

i fredags återsåg jag många bekanta ansikten som jag inte sett på hela sommaren.
likaså igår kväll när jag och fredrik hade publicum öppet
, nyktra bakom baren och trötta - kanske inte såg ut som de roligaste människorna på planeten men tillsammans med de två linneorna skrattade vi gott fram till halv fyra när vi klappade igen stället.

idag sov jag lite för länge.
klockan ringde vid tio men med tanke på att jag inte gick och lade mig förrän efter klockan fyra i morse så stängde jag av alarmet och sov vidare tills jag vaknade. det blev tjugo i tolv. frukost och fix och lite städ.

nu sitter jag och försöker göra klart ett delkapitel i mitt ex-jobb.
imorgon har jag fram till sjutton på mig och jag hoppas innerligt att jag hinner klart med det jag har tänkt.
sen återstår lite småpill innan jag presenterar det för företaget.
rapporten gentemot universitetet kan jag ordbajsa ihop ganska fort och förhoppningsvis har jag de där femton högskolepoängen i ladok relativt snart in på höstterminen.
det innebär att jag, om jag vill  och när jag vill, kan ta ut min examen.
även om jag inte har planer på det förrän innan sommaren nästa år så är det skönt att veta att jag kan. om jag ångrar mig och inte alls vill plugga mer.
dessutom tror jag att de där som arbetar på csn blir glada om jag får in mina poäng innan vårterminen startar. och jag också med tanke på att det kanske ekar tomt på kontot annars...

nu ska jag återgå till semesterlagen i två timmar till i alla fall.
sen fixa någon form av kvällsmat, slappa lite framför tv:n för att sedan sova igen.
sömn måste vara det bästa som finns.

Kommentarer

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback