en bal på slottet.



här är den underbara klänningen som jag ska ha i februari på ceremonin för doktorspromotion och professorsinstallation (fd. akademiska årshögtiden).

förra året hade jag en röd klänning.
den tyckte jag också om jättemycket.

men den här klänningen.
den här.
den skrek mitt namn bland alla hundra klänningar när jag klev in.
jag provade den direkt och den passade!
eller ja... den ska släppas ut lite så jag kan andas och äta trerättersmiddag.

helt fantastisk.
jag vill köpa den.
ska suga på den karamellen.

visst är den väl helt underbar?



jag tog bort mitt ansikte för jag blundar på en av bilderna och ser helt dum ut.
klänningen är grön men den skiftar lite emellanåt, på bild ser den ibland grå ut och ibland ljusblå, på grund av blå trådar som finns i den. häftigt!
men den är grön.



upptill är det massa fina stenar i mönster.
i sidorna är det snörning.





klänningen är köpt i amsterdam och kostar egentligen fyratusenniohundra.
jag får köpa den för tretusen.
minus hyran som universitetet betalar.
jag får alltså köpa den för tvåtusenfemtio kronor.

den karamellen ska jag suga på.

Kommentarer
Postat av: Lena

Den är helt underbar Lotta! Så otroligt fin på dig! =)

2010-12-09 @ 13:41:20
Postat av: Linda

Verkligen jättefin! Tycker nog du ska suga på det där med o köpa den, när man väl går på såna fina tillställningar är det roligast att ha olika klänningar, men om du tror du kommer använda den fler gånger tycker jag absolut du ska köpa den, du är superfin i den!

Postat av: Nina

Superfin klänning verkligen, du passade jättebra i färgen - nu ser den ändå grå ut på bilden enligt mig så jag kan tänka mig att du passar ännu bättre i den när den ser grön ut, eller ja.. Du fattar ;)

Förresten, universitetet betalar hyran? Va?

Och tack för igår, det var supertrevligt! Mailade nathalie dom skulle skicka vidare till Mange också :)

2010-12-09 @ 22:41:10
URL: http://finanina.blogg.se/
Postat av: Maria

Jaaa jättefin!! Köp den Lotta!

2010-12-10 @ 18:42:49
URL: http://fotogenique007.blogspot.com/
Postat av: Carro

Den var jättefin Lotta =)

2010-12-10 @ 22:32:41
Postat av: lotta

Tack :)

Jag ska suga lite till på karamellen...

2010-12-11 @ 13:11:09
URL: http://elvin.blogg.se/

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback