where did the heat go?



det är surt att vakna på morgonen av att vara kissnödig och tvingas gå upp för att sedan inse att jag egentligen bara hade en kvart kvar att sova innan klockan ringde. den kvarten hade varit skön. men det var bara att kasta sig in i duschen och vakna till liv.

och det gjorde jag!
varmvattnet var inte som det borde.
det är fel att säga att det var kallt... det var... pissljummet.
och med tanke på hur kallt det är i lägenheten nu, efterosm värmen ännu inte slagits på, så blev det kallt efter duschen.
usch.

jag som älskar varma duschar.
det behöver jag på morgonen eller på kvällen om jag varit ute och gått i kylan.
men nej då.
det fick jag inte idag.

hittar ingenting om att det skulle vara något fel varken på kommunens hemsida, öbos hemsida eller vattenverkets hemsida (om de nu ens skriver om sådant).
och min kära granne säger att det tydligen varit så ett tag. men jag har inte märkt något.
igår gick jag upp vid sju och då var det ingen fara. då fanns det varmt och skönt vatten i hela femton minuter.
men inte idag.

nej då.
jag är inte bitter.
inte alls.


nu: läsa! läsa! läsa!

Kommentarer

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback