vad gör vi? nu kör vi!



det blev inget invasion dalarna för mig i helgen.
jag måste bli klar med mitt pm som ska in imorgon klockan arton:nollnoll och sen måste jag även skriva klart kompletteringsuppgifterna från de två seminarier som jag har missat.

det finns alltid omtentor men inga omfester.
jag brukar tänka så.
men nu var jag förnuftig.
och förresten ska jag på bonnaphesten om två veckor och sen är det sjöslaget helgen direkt efter det.
jag tror jag klarar mig ändå.

även om det gjorde ont i själen att vinka hej då till alla festglada på partybussen mot borlänge igår.
jag vill också!

men nu sitter jag här i forumhuset, på min vanliga plats, och pluggar.
skriver. ordbajsar. filosoferar. begreppsligar. vänder och vrider.
äter godis.



lovely saturday.

igår hade jag myseftermiddag på stan med sid och mange. först gick vi till saigon och åt och sen sprang vi på stan.
shoppade en hel del. med mig hem hade jag:

- ett par stövlar utan klack från din sko.
- ett grafitti-nagellack till, denna gång ett svart.



- två par örhängen från ur & penn.
- ett svart baslinne från gina.
- en ljuslykta och fyra flytljushållare i glas, samt dekoration att ha i från entré.



- ett sådant där uppblåsbart fotbad som jag har suktat efter länge från village.
- en korsordstidning.
- popcorn.


vad som hände sen:
på gina stod jag och tittade på en klocka jag länge velat ha men inte köpt. har alltid varit i valet och kvalet om jag ska köpa den eller inte. sid betalade i kasan och sen var det min tur. när jag betalat klart var mange borta och sid sa att han skulle ner till intersport lite fort så vi skulle gå till åhléns så länge (det var stängning om tjugo minuter). så vi knatade ner till åhléns där världens finaste partypumps fanns....
men vet ni vad?! jag köpte dem inte!
tadaaaa! duktiga jag!
(sid köpte dock de svarta, jag tittade på de silvriga, men de svarta var också gorgeous så jag får låna någon gång!)

hur som helst.
väl hemma hos mig och tittandes på dexter så fick jag en överraskning! en liten låda som innehöll inget mindre än klockan jag stått och tittat på!
då hade mange köpt den till mig (intersport - eller hur?!)!
jag har världens finaste pojkvän och eftermiddagen och kvällen igår gjorde hela min vecka!
det gör ingenting att jag missade dalarna.
så det så!


Kommentarer
Postat av: Bettan

Vad gulligt! Coolt nagellack, är det sånt med en magnet som man ska dra över eller hur funkar? Puss

2010-09-25 @ 16:22:33
Postat av: lotta

re: Bettan:

Nope, det är det inte. Kommer du ihåg mosaiknagellacken som fanns när man var liten? Man målade ett lager först och sen målade man det över och så liksom krackelerade det över det andra. Precis så fungerar det här också fast detta drar liksom mer ihop sig så det blir fläckar. Händer på 30 sekunder - skitbra :)

Postat av: bästis

åååh! myyyys med presenter när man minst anart! särskilt om man behöver peppas upp lite! <3

2010-09-26 @ 22:43:14
Postat av: ann vicious

hahah! blev ju fel alias på mej där nu. glömde uppdatera. annie varse som skrve iaf. miiip :)

2010-09-26 @ 22:43:50
URL: http://sirtalkalot.blogg.se/
Postat av: Linda

Fan va coolt nagellack=) Vart har du köpt det?

2010-09-28 @ 19:25:05
URL: http://liindiss.blogg.se/
Postat av: lotta

re: Linda:

Det är IsaDora så det finns i princip överallt där de har återförsäljare. Jag har köpt mitt svarta och vita på Åhléns men det finns även på Cubus, Lindex och Kicks vad jag har sett. Grafitti-nagellack :) Du kan dock ha vilket underlack som helst - det behöver inte vara IsaDoras även om försäljarna gärna säger det :P

2010-09-29 @ 10:48:30
URL: http://elvin.blogg.se/
Postat av: Erika Wilhelmsson

Ja men då är du och Mange ihop alltså. Jag och Min Mange har klurat här hemma fram och tillbaka. Haha. Ingen av oss har vågat fråga:P Men nu gick jag allt in och snooookade! :) Vad sött gjort av honom.

2010-09-29 @ 16:37:02
URL: http://noonewantsforever.blogspot.com
Postat av: lotta

re: Erika W:

Haha, varför vågar ni inte fråga? :P Jo, vi sa väl att vi var tillsammans under Tjällossningen - så det var ju ett tag sen ;)

2010-09-30 @ 11:23:27
URL: http://elvin.blogg.se/

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback