sommaren är räddad!



det hände massa skit och tråk i helgen och vissa människor borde liksom träna lite på sin sociala kompetens och empatiska (o)förmåga.

men det är vad jag tycker.

annars rullar det mesta på nu.
jag har precis beställt läspennan från netonnet.
jag har även sökt sommarkurser.
sommaren kommer således bestå av följande:
- chick lit (distans, linnéuniversitetet) 7,5 hp
- fantasylitteratur (distans, linnéuniversitetet) 7,5 hp
- harry potter (distans, linnéuniversitetet) 7,5 hp
harry potter blir det om någon av de andra inte går. annars räcker det nog med litteratur för sommaren.
sommaren består av 15 hp för hundra procent och maximalt med pengar från csn.
anledningen till sommarkurser är att det är så fruktansvärt dumt att ta ett sommarjobb om jag helt plötsligt under sommaren får ett "riktigt" jobb. därför är det bättre att sysselsätta sig med plugg, långa pengar av staten med möjlighet att hoppa på ett jobb när som.
vidare är inte kurserna betungande på något sätt. jag får ligga i solen och läsa litteratur och kvällstid får jag skriva och analysera densamma. sounds like a good summer!
dessutom är det inga kurser jag måste fullfölja, vilket innebär att om jag får ett jobb under sommaren och inte hinner göra klart kurserna så gör det ingenting för min utbildning.

Kommentarer

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback