paris?



segt idag. trött. försov mig. hade tvättstugan från kl tio, men jag vaknade strax innan elva. måste sluta snooza på morgonen, det är inte bra. satt som vanligt uppe alldeles för länge inatt också.
och imorgon är det jobbjobbjobb. kan visserligen vara skönt att komma bort lite, men det är segt att jobba. ingen lust, och inte på det där stället. bara en massa tjafs känns det som. och jag orkar inte träffa henne. det gör ont. och jag vet att jag inte får. hon har gjort mig ledsen och då ska jag inte vara snäll tillbaka.

idag ska jag ner till banken före femton:nollnoll. hämta min lön från katedralskolan.
sen ska jag hämta ut mina böcker på posten.
jag ska också hämta ut mina hultsfredsbilder - så snart kommer de upp här på bloggen! ikväll, närmare bestämt. yeah!
jag ska träffa claes också så ska vi gå till systemet tillsammans, sen ska vi gå runt lite. får se vad som händer. en fika eller så kanske.

krish vill ha med mig till paris till i vår.
the american university of paris.
två alternativ har jag för tillfället:
- international journalism (minor) tillsammans med international communication (major)
- eller kort och gott psychology (major)
så om jag inte kommer in i uppsala lutar det nog åt detta. vore häftigt. men läskigt. måste lära mig franska i sådana fall också.  kan inte ett ord, typ.
sen måste det hela finansieras också. det är dyrt. amerikanska universitet är dyra. men som ib-elev får man bidrag beroende på hur många poäng man har på sitt diplom. och jag har så pass höga att jag får det maximala bidraget. yes!

nu ska jag ner i tvättstugan igen. sen kanske jag borde diska också. om jag orkar.


Kommentarer

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback