ganymeden.



jobb på ganymeden idag. härligt!
det skönaste var att få kommentaren:
du har varit efterlängtad ända sedan du var här sist då man kom på morgonkvisten.
idag portionerade jag mat hela dagen  - till sådär tre hundra lunchgäster.
skar mig på morgonen lyckades jag också med. då jag skar vitkål. attans.
tummen. skar av en liten bit av fingertoppen. ouch.

jättebra arbetstider och hela sex kronor mer i timmen än på ikea!
jobbar halv nio till halv två hela denna vecka, och troligtvis även nästa vecka om inte anna är tillbaka då (sjukskriven). kalasbra!
dessutom behöver jag inte betala för lunchen och får med mig en lunchlåda hem om jag vill. underbart!

då jag slutat blev det att trampa in till apoteket i stan.
sen handlade jag en jättefin ljuslyktastore som jag velat ha länge. anna har två turkosa. det är näckrosor i tunt glas. anna hade köpt sina i typ stockholm eller något, men nu har de äntligen nått linköping! min är chockrosa. surprise? nope.
sen har jag städat lägenheten. det behövdes!
dock måste jag erkänna att tvätten från igår kväll står kvar i påsarna här hemma. det tar jag i morgon, man kan inte göra allt på samma dag. hehe.

däckade framför tv:n strax efter åtta, vaknade vid tio.
nu har jag duschat och nu blir det tv och sängen för min del tills jag somnar.
upp med tuppen imorgon igen!

och då väntar en utmaning från maria, som jag ännu inte satt tänderna i.



bloggen får avslutas med milles ord tidigare idag:

jag tror att alla på sätt å vis är lite kär i dig =)

mille&jag.

är det så? hihi. sött sagt, i alla fall.

Kommentarer
Postat av: sandra

aj, det där gjorde ont i min fingertopp också.

såg sånadär näckrosbladgrejer nånsatans när jag var på stan sist, men jag minns inte var. dom är fina. jag har alldeles för mycket ljushållare. och ändå köper jag fler och fler. men skitsamma, det är ju kul att variera lite också.


lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback