hultsfred'07.



hem, ljuva hem.
det finns inga bättre ord för hultsfredsfestivalen. det är med vemod man åker hem.
visst är den där duschen skön då man kommer hem. att få tvätta bort allt skit man samlat på sig under sju dagar utan dusch. att få sova i en riktig säng, med riktig kudde och riktigt täcke.
men den där tystnaden som uppstår - ensamheten. det är hemskt.
jag vill tillbaka.
nu.


H U L T S F R E D ' 0 7 F E S T I V A L E N S...

...bästa:
 (som alltid) man kan kasta skiten omkring sig!

...camp: camp III (jag & bella, of course) som slog ihop oss med camp 2 tuff 2 die. vi tillsammans blev camp mixed up, fucked up.

         

...flaggor: mina och bellas som hänger kvar sen förra året. snyggast, helt klart!

         

...systrar: jag och tina, så klart!

  

...grannar: våra goa grannar! helt underbara tjejer!

         

             

...kusiner: bellas alla underbara!



...tält: mitt och bellas helt underbara tält som fångade många besökares nyfikna blickar.

    

...skitigaste: min lillasysters camp.



...fullaste: celia och nora.

...kommentar ett: då jag på tisdagmorgonen svarar på bellas fråga om när min lillasyster kommer: "kvart över två, kvart över två" - det säger väl allt om hur jag mådde då...

...kommentar två: chang (se nedan): "sedan ollade jag hennes livmoderhals."

...rundvisning: funktionärerna går rundvandring på campingen.



...godaste:
min och bellas köttbullemacka vi kom upp med förra året. baguette, köttbullar, majs och harticoverts.

    

...överraskning: att bea och hennes pojkvän tältat bredvid oss en natt utan att vi sett dem! trevligt med flera goa grannar!



...fest: hela festivalen! roligast innan festivalområdet öppnar förstås, då alla är kvar på campingen. även om torsdagen var grymt kul! (observera hur dyng jag är på bild tre... inte vackert någonstans.)
bella och jag besökte till och med öltältet. vuxenpoäng till oss!

                   

                  

...kedjerökare: förutom alla festivalbesökare så var det zlatan.



...dans: pizzadansen. eller silvertejpsdansen. (uppvisade av våra nästan-grannar)

              

...stöld: noras stöld utav godisremmar i ett låst stånd.

...bäst medhavda: gummistövlar och regnjacka för lördagen.

    

...pissigast väder: lördagen. regn, regn, regn och blåst.

...90-alert: min syrra med kompisar.

              

         

...konsert: dessvärre har jag inte så många konserter att skryta med. the ark höll inte riktigt måttet. timbuktu är ganska svart. navid modiri & gudarna var dock kanon!

    

         

...dj: princess superstar. bella och jag röjde järnet för att få upp temperaturen.

         

...stora kändisar: ozzy & 50 cent. såg dock inte mycket utav konserterna...

              

         
...kondom: lalle då han trädde på en på huvudet och blåste upp den. snyggt!

    

...mest överreklamerade sak att ta med på festival: brassestol - man kan alltid låna av andra!

...piercing: den som emelie gjorde på bella på torsdagskvällen (den togs ut morgonen efter, men inga komplikationer! sterilt och bra!)



...stylingtält: vårat camp! inte gick vi till duschverket inte! vi hjälpte varandra!

    

...solglasögon: bellas som gick sönder redan på tisdagen. mina pajade under timbuktu-konserten på torsdagen.

         

...bella:
anton som på detta foto påminner bra mycket om bella då hon hade långt, svart hår.



...kändisar: förutom artisterna har vi sett mona sahlin (i öltält på bilden, drickandes vin), carl-jan & niklas hjulström. hell yeah!



...tuffaste snubbe: masoud. som åkte på festivalen helt ensam! det skulle jag aldrig våga göra. grymt skön kille. hängde mycket med oss.



...besvikelse: min och bellas cd-spelare som inte fungerade då vi kom fram. den klarade inte trippen till hultan, helt enkelt. och alla andras gick också sönder, så musik fick vi vara utan. (på bilden är endast displayen kvar efter att jag och bella trashat den helt - underbar feeling att få ut sina aggressioner!)



...trumpetare: chang som kom till vårat camp och spelade trumpet för oss. med sin konstiga flickvän och deras konstiga förhållande. om han var full, hög eller bara dum vet vi ännu inte. lite senare samma dag ställde han sig dock på glasinsamlingscontainern på campingen där alla kunde se honom, drog ner byxorna och med stånd spelade han du gamla, du fria på trumpet. succé!

    

...mat: kyckligfilé och klyftpotatis med limesås man kunde köpa inne på festivalområdet. mums! (förutom medhavda konserver med cocktailbär och ravve, såklart)



...tälthaveri: min syrras kompisars tält som pajade redan efter två nätter eller så. illa.

    

...cigghaveri: min bakiscigg som helt plötsligt bara gick av. haha.



...snyft: sista dagen. campingområdet töms på folk och tält.

         

    



ja, så nu är det bara att vänta ett år till. hultsfred - hem, ljuva hem.

OBS!
uppdatering kommer allt eftersom. jag har inte samlat in alla bilder ännu. dessa är endast mina. det kommer mera... damdamda. det kommer mera...

Kommentarer
Postat av: sandra

tjoho tjohej, välkommen hem igen!

Postat av: Maddis

SÅHÄR ska en sammanfattning se ut. kul läsning, ångrar nästan lite att jag inte åkte :)

2007-06-19 @ 23:07:38
URL: http://maddiss.blogg.se
Postat av: lotta

sandra: tackar, tackar =0)


Maddis: ja, för fan! du skulle varit med och förgyllt vårat camp!!!

2007-06-20 @ 02:31:56
URL: http://elvin.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback