paris'06 - onsdag, torsdag & fredag.



o n s d a g   ( k v ä l l ) :

metro hem till hostellet. duscha och sminka sig inför utgången på kvällen.
krish och hennes kompis rachel (från london) anlände strax efter nio. party! party!
luciaaftonen till ära bar vi tärnglitter i håret.

              

         

kan ni ana hur det låter då man förklarar för någon, som inte firar lucia, vad det är?

jo, på lucia har den som är lucia ett rött band i midjan och en krona med ljus på huvudet och så håller hon sina händer mot varandra. bakom henne går alla tärnor, som är alla andra flickor med glitter i håret och runt midjan och med ett ljus handen. sedan går det små tomtenissar och sist kommer pojkarna med glitter i midjan en stjärna i handen och en strut på huvudet. och så sjunger vi.

rachel kollade på oss som om vi var höga eller nåt. haha.

metro till champs élysée.

              

         

satt på en pub med massa disney-folk, bland andra två svenska tjejer. mika blev lite för onykter och trött så hon tog en taxi hem och hon tog med min mobil så hon kunde ringa om det var något, för hennes mobil hade slut på pengar.

         

    

krish, rachel och jag fortsatte in på queen - en jättestor nattklubb vid triumfbågen!

häftigt!

    

krish tyckte att kvällen var sådär från början, men dagen därpå berättade hon att se mig så glad den kvällen gjorde hela hennes kväll perfekt! haha. så fort hon frågade om jag hade kul, sa jag bara:

jag står på ett dansgolv i paris - mitt på champs élysée och går jag upp så ser jag triumfbågen - ja, jag har så jävla roligt!

haha.
ja, det var kul.

manliga strippor och podium att dansa på! där var jag hela kvällen. underbart.
alanya-feeling. hehe.


              

              



sen gick vi och handlade varson long burgerquick burger.
då vi kom till kassan frågade vi:
how long is a long burger?
och han i kassan svarade och måttade upp mellan händerna (något (?) överdrivet):
it's this long, and you also get long ketchup with it.
haha.
det var i alla fall riktigt kul då. hehe.

mot metron! klockan var strax efter fem så vi plankade. så nu har jag gjort det också!
första metron gick tjugo över fem.
mika svarade inte i telefonen då vi ringde. jag visste inte hur jag skulle komma in på hotellet om hon inte svarade. krish och rachel skulle fortsätta på tåget så jag vinglade av. fick låna krishs telefon så jag kunde fortsätta ringa till mika.

väl framme vid hotellet (och inget svar hos mika) så upptäckte jag tack och lov att porten inte hade gått i lås. yes! jag kom i alla fall inomhus och slapp tillbringa natten (morgonen) på gatan. upp och banka på våran dörr. en mycket trött och inte nykter och inte vaken mika öppnade dörren. mobilerna låg en på vardera sida av hennes öron och hon hade inte vaknat ändå! shit, vilken kväll.

hon frågade inte vad klockan var eller om jag kom hem ordentligt eller någonting. hon bara sov. jag tvättade bort mitt smink och började borsta tänderna.
då - från ingenstans, kom det från mika (på engelska med mycket brittisk accent, då vi pratat det hela kvällen):
did you have a nice evening?
haha. jag blev så paff, så jag sa bara:
yeah, i had.
varpå mika säger:
oh, lovely!
och somnar om.
skumt. haha.

jag lade huvudet på kudden klockan sex, och klockan åtta ringde klockan. bara att pallra sig upp...


t o r s d a g :

...fortfarande fulla båda två duschade vi och sminkade oss (om det blev vackert? njae, jag vet inte riktigt. haha.).

metro till nation, tåg till disney land!
trots baksmällan och så, var detta den bästa dagen ever!

         

med bilar och crossar och herbie!!!

    

vi träffade sulley, musse, broder tuck, kung richard och odjuret!

         

         

vi såg sleeping beauty's castle och massa parader och andra skådespel.

              

         

         

vi åkte lite karuseller och åt goda backstage-baguetter.

och allting gratis och med världens bästa guide!
krishs kompis alex från england som tog sin lediga dag att guidea oss runt sin arbetsplats. han visste ju exakt då alla parader började och vilken som var bästa platsen att stå på och så vidare - och det tackar vi honom för!
krish kunde inte visa oss runt själv, då hon skulle möta upp en kompis på flygplatsen.

helt underbart roligt var det! det var absolut inte sista gången jag åkte dit, det lovar jag!

och allt var så vackert. då törnrosas slott tändes på kvällen så grät jag nästan. åh, jag är så mesigt känslig för sådant som är vackert! hehe. tyvärr gick det inte att ta kort på det, för det var alldeles för mörkt. min kamera klarade inte det utan stativ.

för alla som funderar på att åka dit - det är helt klart värt pengarna (i alla fall om man, som jag och mika, är helt frälst i disney och vill bli som sju år igen)! vi betalade ju ingenting nu tack vare krish! yeah!!!

DET KOMMER FLER BILDER FRÅN DISNEY DÅ JAG FÅTT DEM AV MIKA!

f r e d a g :

checka ut klockan tio. lämnade bagaget.eftersom vi redan sett allting och inte hade några pengar kvar fanns det inte mycket att göra.metron in till stan och sitta på mc donald's i två timmar.

det var snorkallt ute hela veckan, och vi tog med alldeles för lite kläder - dumma som vi är. inte tänkte vi på att det skulle bli så mycket ute och gå. dumma oss.
fortfarande frusen är jag. brrr.

insåg att om vi ändå bara skulle sitta där kunde vi lika gärna ta en tidigare buss och sitta på flygplatsen istället.då vi väl kom till bussarna så fick vi vänta dryga två timmar där. suck. vi visste ju inte när de gick. men, men. solen lyste på där i alla fall så det var inte lika kallt.
sen satt vi på flygplatsen och glodde istället.

men nu är vi hemma!
glada, belåtna och välbehållna - fulla med nya erfaranheter och intryck.

det var absolut inte sista gången jag åkte till paris!
au revoir!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

lite sentimental nu måste jag erkänna, ruskigt kul ju =) ska bara vara mindre bakis på disney nästa gång =) puss på dig

2007-01-23 @ 23:31:22

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback