hultsfred '06.



sol. värme. öl. tält. fest. musik. folk. bajamaja...
u n d e r b a r t !
helt sjukt kul hade vi! vilket gäng!
(jag, bella, claes, andy, johan, macke, tessie, maja, "bettan", stefan, oscar, erik... och alla andra som emellanåt hängde i vårt camp.)
de flesta av oss som kom ner redan i tisdags har dock åkt på rejäla förkylningar. jag, bella, claes, andy och stackars johan som blev sjuk redan på lördagen. men så blir det väl efter fem dygns konstant festande. men det är värt varenda förkylning.
grymt kul har vi haft!

filmen finns att hämta
här - enjoy!

H U L T S F R E D ' 0 6 F E S T I V A L E N S...

...bästa:
 man kan kasta skiten omkring sig!

    

...snyggaste: pharrell. oh my.

...bästa band: the strokes.

...bästa show: in flames.

...bästa konsert: kent.

...bästa camp: camp etthundraelva (vi såklart!) - se ölhäven nedan!

...bästa team: LKPG drinking team '06 (se ölhäven nedan för bevis!)
alla på bilden minus macke och stefan:



...bästa kvällar: tisdagen, onsdagen och torsdagen (går inte att välja bara en).

...bästa bonnbränna: claes eller andy, kan inte riktigt välja.

...bästa allsång: vi såklart. med andy på gitarr.

    

...bäst medhavda musik: claes kasettbandspelare och alla tillhörande kasettband!

...bästa kamera: harry potter-engångskamerorna som andy fixade från siba. häftig effekt på korten! hehe.

           

...bästa bajs: bella kommer ut från bajamajan och måttar med fingrarna och säger: jag fick ut såhäääär lite. lotta går in och kan inte låta bli att titta ner innan hon gör sitt. kommer ut igen och säger skrattande till bella: skiter du små tomteluvor?! så bellas tomteluva är festivalens bästa bajs!

...bästa kommentar: bella och tessie stitter i campet och ser en grymt lång kille gå nerför backen från bajamajorna. bella säger: shit, vad lång han är! tessie står för festivalens bästa kommentar: ja, han är ju nästan lika lång som backen!

...bästa städare: bellastädare!



...bästa däckning: andy. första kvällen, tisdag klockan 23:30. tror dessvärre inte att vi har kort på det.

...mest romantiska: claes och stefan på söndag morgon. sovande mot varandra, så nära att näsorna snuddade vid varandra.



...sötaste: tessies och stefans däckning mitt lördagen, bredvid varandra i fosterställning vända åt samma håll.



...enda (?) spya: andy.

...roligaste i onyktert tillstånd: macke. haha.

...roligaste påhitt: då bella stoppar in en hel persikohalva i munnen. lotta hakar på. kort ska tas för vi ser så roliga ut. precis innan bilden trycks av börjar lotta skratta och halvan flyger ur munnen... och sätter sig fast på konservburkens kant! nice!

    

...kyligaste: claes lila-gula cirkustält som höll ölen kall dygnet runt - mums!

...bästa ramling: lotta och andy. första kvällen. jag försöker hålla i andy så att han inte ramlar medan macke bäddar åt honom. andy tappar balansen, jag var inte heller helt nykter. poff! rakt ner i grannens tält.

...kaj: andy. helt klart.

        

...bästa aggression: stefan. lördag eftermiddag. jag, bella och claes lurade en redan förbannad stefan (men det visste ju inte vi) att vi sett en p-bot på hans bil då vi var vid ica. stefan rusar rasande ut ur tältet, högröd i ansiktet. tar tag i en campingstol och vräker den i mitt och bellas tält. tar tag i en brassestol och vräker den i backen så att den går sönder. springer iväg.

...bästa skämt: ovan nämnda lureri. men även då stefan sprungit iväg med macke efter som skulle berätta att jag, bella och claes bara hittat på allting - lurades jag och bella. claes sitter med ryggen mot där stefan kommer komma tillbaka, och bella och jag skriker: claes! claes! claes! och han blir skitskraj eftersom han tror stefan kommer i full fart och ska slå honom. den minen går inte att beskriva! haha.

...mest lättroade: jag, då claes i torsdagsnattens mörker med luvtröja såg ut som e.t.

...mest seriösa kock: claes. en dag gulashsoppa, en annan dag chiliconcarne.



...restätare: lotta. åt upp allt som alla andra inte orkade (förutom äckelpotatis och bog. usch.). till exempel claes chiliconcarne och gulashsoppa samt johans pizzakanter. mums!

...roligaste: då cirka sju personer asgarvar åt claes haka som ser ut som en apa som röker. det går inte att förklara , och bilden är inte den bästa. men videoklipp kommer någon gång i framtiden!



...bästa tält: mitt och bellas. vi hade till och med en byrå! (gjord av mina tre ölplattor som allt eftersom blev mindre och mindre fyllda med öl, så det blev som tre lådor där vi förvarade våra viktigaste prylar. se bild nedan.)



... snyggaste "på riktigt": jag och bella. kommentaren från snubben då vi varit på bajamaja och går förbi: vänta, vänta! ni var ju snygga på riktigt!
lotta: hur är man inte snygg på riktigt?
han: man kan ju vara snygg på håll och sen kommer man nära och ser ut som stryk. men ni är snygga på riktigt!

...snyggaste accessoaren: bandanan. helt klart! haha.

             

...mest använda accessoar: solglasögon!

...bäst medhavda sak: mitt och bellas parasoll.



...mest överskattade pryl: presenningen som var fyra gånger sex meter, och som endast användes vid tre tillfällen av duggregn.

...tråkigaste camping: husvagnscampingen. i alla fall då vi var där.

...bästa fotograf: alla hultanfotografer, det vill säga vi som fotograferar sittande i nedförsbacke och tror att man gladeligen får med alla jättebra på bild. jag är fotograf på bilden nedan.



...bästa muddringen: den söte killen som tog mig och bella så mysigt på stjärten då han kollade efter vapen och annat förbjudet.

...bästa gömman: en liten spritflaska får plats innanför bh:n eller innanför byxlinningen framtill. där muddrar de inte!

...bästa mackan: min och bellas köttbullemacka! recept: två baguetter á fem riksdaler, ett halvt kilo kättbullar tjugofem riksdaler samt medhavda konserver med majs och harticoverts. bör ätas tillsammans med en öl, så klart!



...mest sjuka: johan som fick feber på lördagen. usch.

...bästa maskering: bella, då claes sätter eltejp i hela hennes ansikte så hon ser ut som en i slip knot - bilden säger allt!

            

...bajamaja-kupp: de fyra bajamajorna som någon tände på lördag kväll som smälte ihop på något mystiskt sätt.

...stöld: tessies väska som försvann söndag morgon mellan klockan åtta och halv tio.

...flaggor: mina och bellas. ser ni kent-konserten på tv så är det vi som håller i de orangea flaggorna någonstans i mitten!



...bästa film: den som schlager-oskar och hans friends har filmat under festivalen. vi väntar med spänning på att den ska bli ihopklippt! bella och jag är med i festivalyran vid två kvällar i inte alltför nyktert tillstånd, där vi bland annat berättar om bästa bajsen.

...bästa partypryl: claes ölhäv!

    

...mest höga?: abraham, "abbe". vår granne. om han var hög hela festivalen eller bara kalaspackad är ännu okänt.

    

...bästa make-up: den klassiska klockansju/åtta-make som fixades på ett något problematiskt sätt varje afton.



...bästa snaps-/ölglas: min och bellas regnvattenmätare som stod utanför tältet varje kväll. många som drack ur den.

...diss: fotbollsmatchen sverige-paraguay. bella och jag dissade sändningen på hawaii och satte oss i campet (en ovanligt tom camping, ska tilläggas) med radion på och zlatan på antennen. efter kanske fem minuter dissade vi även radion och lyssnade på musik istället.



...fulaste ansiktsutryck: står andy för när han sent under torsdagsnatten börjar citera den svenska kalkonrullen "blodsbröder" (inlägg av claes).

...bästa kök: stormköket såklart!



...bäst pimpade: claes ravioliburkar - bilden säger allt!



...kondom: andy



....mest misslyckade (?) grannar: våra grannar som satte upp tältet på.... tadam! en timme sådär.



...varmaste: tältet vid åttatiden på morgonen. hothothot. bella tog sitt pick och pack och lade sig utanför istället.



...slappaste: hela festivalen var slapp. bättre semester kan man inte få!

         

...boys' love: gitarr, bogskinka och äckelpotatis.



...sista dag: tårar, tårar, tårar. festivalområdet töms på folk.

    




F E S T V A L L I V :

              

              

         

Kommentarer
Postat av: Claes

All ära till erat parasoll, men vart kommer häven in i bilden ;) nåja, den skyddade ju inte mot solen, men en bra fylla eller två fixade den allt!

---

Festivalens fulaste ansiktsutryck: Det står Andy för när han sent under torsdagsnatten börjar citera den svenska kalkonrullen "Blodsbröder". Jag höll minst sagt på att avlida av garv då... tack andy!

2006-06-19 @ 16:47:36
Postat av: Julia

Oooh! Fan fan fan att inte jag ska på roskilde! fan fan fan! Så roligt ni verkar ha haft!!!!! :)

2006-06-22 @ 13:48:10
Postat av: Tessie

Så mycket bra bilder. Minne för livet! Hade hoppats på att min däckar-bild skulle glömmas bort, men det va visst att hoppas på för mycket. jag såg aldrig Bella städa, gjorde hon verkligen det?

Postat av: Bettan

Vilken härlig film, grymt roligt att se...=)

2006-09-21 @ 16:36:17
URL: http://bettansss.blogg.se
Postat av: Tessie

även så här ett halvår i efterhand, är det lika kul att läsa det här inlägget! tack, lotta. jag blir alldeles varm när jag sitter här i vinterkylan och minns vilken fantastisk festival det va! måste fixa en lika bra ölhäv som claes gjorde till festivalfesten... vilken utmaning :P

2007-01-27 @ 19:52:46
URL: http://tessiee.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback