tävling!



så, nu har det blivit en "tävling" om vilken stad jag ska välja (eller rättare sagt i vilken ordning jag ska söka). alla anledningar till varför jag ska välja en viss stad kommer jag från och med nu lista här på bloggen. och det räcker inte med att säga att staden är "mysig" eller liknande, jag vill ha "riktiga" anledningar! så kom igen! give me, give me, give me! även anledningar till varför jag inte ska flytta någonstans välkomnas också!

u m e å 6 +, 1 - [totalt: 5)
+ det ligger i norrland - norrland är ett stort plus (
bela)
+ jag cyklar överallt, örebro är en cykelstad (bela)
+ blev årets studentstad 2005 (felicia)
+ umeås enda (?) våldtäktsman har åkt fast, så nu är man säker på gatorna igen (bela)
+ billigare boende i norrland (bela)
+ kort bit att ta sig med färja till finland och handla billigt dricka (bela)
+ man kan gå på wasalandia och åka karuseller (bela)
+ umeå har ungefär 110,000 invånare vilket gör det till en lagom stor stad (bela)
+ "jag bor där" (markuz)
+ "jo, jag finns ju där!" (markuz)

- det ligger väldigt långt upp (my comment).



u p p s a l a 3 + [totalt: 3]
+ anna bor där och i denna stad har jag redan känt på studentlivet och det är grymt! (my comment)
+ billigt att åka hem emellanåt.
+ IKEA



s t o c k h o l m : 1 +, 1 - [totalt: 0]
+ IKEA

- jag är ingen storstadstjej.



ö r e b r o 5 +, 2 - [totalt: 3]
+ IKEA
ludde propagerar för örebro. här är hans argument:
+ "jag bor där"
+ slottet
+ nära till stockholm
+ lätt att komma in på kurser/program

- dialekten ("fast den är bättre än östgötska hursomhelst" - ludde) [men å andra sidan kommer jag nog alltid prata östgötska, haha - my comment.]
- mycket brottslighet (ludde)



k a r l s t a d : 1 + [totalt: 1]
+ IKEA öppnar inom kort (camilla)



(l i n k ö p i n g :) 5 +, 1 - [totalt: 4]
inom parentes då jag faktiskt inte vill stanna här (helst), även om universitetet är jättebra och studentlivet likaså. men det ska till mycket för att få mig att stanna på hemmaplan. hehe.
+ IKEA (med fast anställning varannan helg)
jon propagerar starkt för linköping (tunga argument, enligt honom själv). det blir copy- pastemetoden:
+ nästan enda studentstaden där overaller fortfarande är "obligatoriskt".
+ cykelstad
+ superbilligt o åka hem
+ du kan se på prison break säsong 4 med mej (kommer det en fjärde säsong?!)

- jag har alltid, alltid bott här.



g ö t e b o r g 2 +, 2 - [totalt: 0]
+ här kan man åka paddan (jens)
+ IKEA

- det är knepigt att åka tvärsöver landet på ett smidigt sätt, dyrare att åka hem och hälsa på familjen (my comment).
- once again, jag är ingen storstadstjej.


h a l m s t a d :



v ä x j ö
:



k r i s t i a n s t a d :



l u n d
7 +, 1 - [totalt: 6]
+ IKEA finns i malmö.
oscar propagerar för lund, jag kör copy- pastemetoden på hans argument.
+ perfekt cykelstad där man tar sig överallt man vill och behöver på max 10-15min.
+ underbart studentliv i och med alla nationer och aktiviteter vid universitetet.
+ nära till malmö och möjlighet till distans till studentlivet.
+ nära till danmark, annat partyliv och billigare alkohol!
+ utpräglat studentboende i och med alla studentområden!
+ underbar stämning tack vare allt härligt folk!

- det ligger i skåne (my comment).

Kommentarer
Postat av: Felicia

Umeå blev årets studentstad 2005, så lär ju hända en hel del där :)

Postat av: Oscar

Lund!

1. Perfekt cykelstad där man tar sig överallt man vill och behöver på max 10-15min.
2. Underbart studentliv i och med alla nationer och aktiviteter vid universitetet.
3. Nära till Malmö och möjlighet till distans till studentlivet.
4. Nära till Danmark, annat partyliv och billigare alkohol!
5. Utpräglat studentboende i och med alla studentområden!
6. Underbar stämning tack vare allt härligt folk!

2006-10-05 @ 21:54:48
Postat av: Jon

Linköping

+ Ikea
+ Nästan enda studentstaden där overaller fortfarande är "obligatoriskt".
+ Cykelstad
+ Superbilligt o åka hem
+ Du kan se på prison break säsong 4 med mej

tunga argument det där!

2006-10-06 @ 00:02:10
Postat av: Bela

Ja alltså för att komma på argument här om Umeå (jag känner ju att jag måste försvara mitt närområde haha) så har ju typ Umeås så gott som enda våldtäcksman åkt fast så det är ju lugna puckar att gå ute själv på kvällarna nu ;). Sen är det ju billigare boende i Norrland in general, samt att det är ganska kort bit att åka över med färja till Finland och handla billig sprit. Sen när man ändå är där så går man på Wasalandia och åker karuseller och sånt haha. Umeå har typ 110.000 invånare vilket gör det till en lagom stor stad (du som inte gillar STORstäder). Haha ;)

2006-10-06 @ 09:32:38
URL: http://bela.blogg.se
Postat av: sandra

jag skulle i varje fall inte flytta till stockholm. bläää. linköping bor du ju redan i, ett plus iofs men kanske roligt att komma därifrån.
lund låter bra. jag har inga bra argument. och norrköping då? haha. jag bor här annars är staden rätt tråkig. sen så har du ju någon i uppsala. jag är fegis. skulle inte kunna flytta någonstans om jag inte kände någon. helt ska hela släkten bo där också. haha

2006-10-06 @ 09:35:03
URL: http://ollikk.blogg.se
Postat av: annika

de hör du väl på dialekten vem av dom som e östgote? :-) ser du inte på "bonder söker fru"?

2006-10-06 @ 12:50:51
URL: http://baluba.blogg.se
Postat av: annika

shit förra inlägget blev lite felstavat. skitdesamma

2006-10-06 @ 12:51:28
URL: http://baluba.blogg.se
Postat av: Ludde i Örebro

+ Jag bor där
+ slottet
+ nära till sthlm

2006-10-06 @ 14:44:05
Postat av: Ludde igen

+ lätt att komma in på kurser/program

- mycket brottslighet
- dialekten, fast den är bättre än östgötska hursomhelst

2006-10-06 @ 14:47:57
Postat av: Marcuz

Umeå..

+++++++++++ Jag finns ju där!
++++ Bra student stad..
++++++++Jo, Jag finns ju där! =)

2006-10-06 @ 14:50:32
Postat av: Camilla, cattis syster...

Ett plus på Karlstad.. dom ska ju öppna ikea där snart,.. eller.. typ snart.. nästa år kanske det var.. ! Vad ska du läsa för nåt? lycka till :)

2006-10-06 @ 16:11:06

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback