hirdman och e-type.



okej, jag får börja med en korrigering från gårdagens senaste inlägg (calle ska ha creds för det, haha), då jag skrev en fråga till kanal 5. det var ju inte meningen, då project runway faktiskt sänds i trean och ellen i femman.
my mistake. sorry, kanal 5.
tycker ändå det var en dundermiss, men det kanske var kanal 5's avsikt att sabba för tv3?
tv-krig? aha. i see. exciting.



denna dag har jag tillbringat på liu från klockan nio fram till klockan nitton.
först uppsats. sen lunch. sen uppsats. sen handledarträff (min handledare är jättenöjd med min analys, småjusteringar som behövs bara och sen koppla teorin till analysen. piece of cake! det är klart till på fredag. yes!).

sen var det storföreläsning med yvonne hirdman. en riktig "genusklassiker".
för er som inte vet var det hirdman som, tillsammans med andra, införde begreppet "genus" och "genussystem" i sverige.
det är lite coolt.
en äkta kändis inom genusvetenskapen.
hon var rolig att lyssna på.
var inte du där, tanja?
du missade något.
speciellt då R försökte stjäla showen från hirdman. hahaha.


bäst idag var i alla fall att emma drömt om idol-måns (samt att hon tittade upp honom på hans hemsida, då hon fick slut på idéer till uppsatsen), de var käääära. haha.

fast allra bäst var annas kommentar vid lunchen (efter mycket prat om måns och andra kändisar):

e-type är roligast i hela världen!
fast jag tror inte han inser sin briljans själv.



det får avsluta detta inlägg.
god natt!
det är en uppsatsdag på liu imorgon också.

Kommentarer
Postat av: Maddis

ja men det är ju ändå på andra sidan jordklotet. kanske skickade det via kamel halvvägs?
/maddis, inte ett dugg fördomsfull...

Postat av: Bela

Alltså, jag drömde typ igår att jag och Adam Brody var typ helt jäkla kära och han var det finaste på jorden och vi flydde från nå jäkla skit och gömde oss och var fattiga och det utspelade sig på 1800-talet men jag var så lycklig ändå för jag hade ju liksom Adam Brody.
Alltså, hur fan kan man drömma sånt? Jag tycker inte ens att han är särskilt snygg!? (fast jag gick fan omkring hela dagen igår och kände mig nykär haha!)

2007-05-25 @ 12:22:26
URL: http://bela.blogg.se
Postat av: tanja

(jag hade ingen hundvakt så jag kunde inte komma)
jag har iallafall fått veta varför jag måste lämna in min uppsats tidigare. min handledare kommer inte ha tid och därför måste vi lämna in tidigare. bajs åt henne. kunde hon inte sagt det tidiagre så att man kunde planera efter det... bajs, bajs...

2007-05-25 @ 18:14:12
URL: http://masama.bilddagboken.se/
Postat av: lotta

Maddis: haha, jag är nog minst lika fördomsfull =0P


Bela: hahaha. jag visade det där för min kompis som drömt om måns idag och hon skrattade och sa att "det var precis så jag kände också" =0)


tanja: aha, i see (det där med hundvakten). det andra är bajs. vilken bajsig handledare du har! som inte informerar om det från början alltså.

2007-05-26 @ 02:52:54
URL: http://elvin.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback