äpplepaj.



kåren igår. ojoj, vilken fest.
och att det som jag gjort i linköping för sex år sedan förföljer mig till örebro är helt sanslöst.
världen är alldeles för liten.

men det var mest bara roligt! det är ju alltid trevlig då man gjort intryck. haha.

ikväll blev det bakisdag framför tv:n. sen ringde linnea och bjöd in mig på spelkväll med äpplepaj och glass.
det är så underbart att bo så nära allting! när skolan, nära vännerna. det tar två minuter till linnea - kalas!
det blev inget sällskapsspel då vi bara var tre flickor. men det blev desto mer äpplepajsätande och skitsnackande! inte helt fel, det heller.

nu blir det sängen för min del, tvättstugan klockan 7 imorgon.
denna tvättstuga alltså.
jag förstår inte hur de har tänkt.

det finns fyra maskiner, fyra tumlare och fyra kylskåpsstora torkskåp.
i maskinerna och torktumlarna får man endast plats med så mycket kläder som ryms i en tiolitershink. det vill säga två par jeans och en tröja ungefär. i torkskåpen ungefär detsamma.
i husen (som sitter ihop och delar tvättstuga) finns etthundraen lägenheter - vissa delas av två personer.
och alla vi slåss alltså om denna tvättstuga.
jag förstår inte.
men imorgon bitti har jag i alla fall hela tvättstugan för mig själv! nice!

Kommentarer
Postat av: Sandra

vad kul att du har kul. :) det suger med tvättstugan, vi har ungefär samma problem här. fyra maskiner, 174 lägenheter...

Postat av: Arne

Vad hände för sex år sedan då, skratt. Nu blir jag ju nyfiken, skratt. Angående tvättstugan så får du väl boka in dig flera veckor i förväg.

2007-09-23 @ 10:34:36
Postat av: sandra

vi har inte ens en torktumlare! så varenda liten strumpa (tänk evans mini) får vi hänga upp på en torkställning inne i torkrummet. blä. tar ju evigheter och sen blåser dom bort när dom är torra och ingen orkar städa torkrummen så golven är äckliga.
jobbigt med tvättstugan, vi är inte så många så vi behöver inte slåss. fast det är rätt lustiga tider. sju till ett eller ett till nio.

2007-09-23 @ 12:18:13
URL: http://ollikk.blogg.se
Postat av: lotta

re: Sandra: ja, det är helt sanslöst! förstår inte hur de som bygger husen tänker ibland...

re: Arne: jo, man får nog tvätta två gånger i veckan istället för en om man ska få allting rent. det enda tråkiga är att då finns bara morgontiderna, men å andra sidan är man helt ensam då och man kommer upp på morgonen! =0)
vad som hände för sex år sedan... jo, man var 16 och var på en gymmnasiefest i stan och hånglade med ett par killar varav en utav dem dyker upp här och kommer ihåg mig - medans jag inte har ett minne av honom. han såg ledsen ut för det. men det är ju bra att jag gjorde intryck i alla fall =0) hehe.

re: sandra: nej, fyyy! ingen tumlare?! katastrof ju! det klarar jag mig inte utan. hänga upp varenda trosa och varenda strumpa - nej usch!
håller med om att det var konstiga tider. jag tycker det är konstigt att vi bara har två timmar på oss... men det är väl bara att acceptera =0)

2007-09-23 @ 20:18:13
URL: http://elvin.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback