helgen i bilder.



L Ö R D A G
började med en promenad mot ladugårdsängen tillsammans med lisa, erika och doddo.
campus slöt vi upp med fredrik och lade vi oss på en filt i solen utanför pressbyrån och myste.




på kvällen åkte vi till rynningeviken och grillade korv.
med på denna resa var lisa, erika, linnea, fredrik, mange, carro, david och doddo såklart.


batteriet i kameran dog efter bilden på lisa och doddo, så fler bilder från denna kväll finns tyvärr inte.


S Ö N D A G
igår var jag, erika, linnea, lisa och doddo på upptäcktsfärd!

vi åkte ut till kvismaren (naturreservat) och strosade omkring och tog en fika.
det blåste tyvärr en del men det finns inget dåligt väder...

sen fick jag mens där ute i vildmarken också. en ynka tampong hade jag i väskan och tack och lov hade linnea handsprit.
det finns ingenting som inte går att fixa in the wilderness!



på vägen till kvismaren tog vi ett stopp vid norrbyås kyrka.
mycket fin kyrka och kyrkogård.



varning för orm-skylten skrämde mig och lisa ordentligt. tack och lov såg vi bara en död, torkad. jag var nådigt rädd där jag satt på huk och kissade i skogen, kan jag lova...



hela gänget från vänster: doddo, erika, jag, lisa och linnea.



fika och reklam för älghälga.



lisa och erika uppe i kvismare fågeltorn.



på vägen tillbaka mot stan stannade vi vid hjälmarebaden.
årets första dopp skulle klaras av!
jag, lisa, erika och doddo badade.
linnea fotograferade gladeligen på torra land.



efter doppet soltorkade/blåstorkade jag, lisa och doddo på bryggan medans erika var inne i omklädningsrummet och tog på sig kläder samt mössa.



på vägen hem stannade vi till vid ekeby ekhage och myste runt i trollskogen.

här kommer jag och erika på den fenomenala idén att klättra upp på den jättestora stenen.
på bild fyra (längst ner till vänster) har jag ångrat mig (mossan gjorde att jag halkade hela tiden).
erika slutade försöka komma upp på samma bild.
det var för sent att ångra sig. det var bara att klättra upp.
cool och stolt högst upp var jag och lisa visar hur stor stenen var.

på vägen ner gick det inte lika bra.
tyvärr finns det inga bilder på det men ungefär halvvägs ner (kanandes på rumpan) tappade mina fötter fäste i den blöta mossan och jag flög fortare och fortare. studsade ut från stenen och landade på min air-bag till rumpa (tack och lov). så det gick ju vägen ändå men det kunde gått riktigt illa...



avslutar med en fin gruppbild på oss i eklandskapet.
doddo gömmer sig i bakgrunden men på bilden från vänster är: erika, lisa, jag och linnea.


en underbar helg!


Kommentarer

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback