utmaning # 2.



jahopp! jag har blivit utmanad av  tessie. här är mina svar - får väl se hur bra jag lyckas. hehe.

k l ä d e r  &  s k o r :

ytterplagg
: lider brist på en höstjacka. letar för fullt!
pumps: jadå, två par! ett par röd/vita från docker's och ett par vita i lack från björn borg.
boots: jadå, ett par svarta ankelboots som jag köpte för några veckor sedan. även de jag vrickade min fot i. ajaj.
jeans: två par jag använder som jag tycker sådär om. älskar mina h&m-jeans för de är så sköna. sen har jag ett par fornarina som jag älskar i garderoben, som bara väntar på att min rumpa ska tappa ett par kilo. mina skinny jeans, med andra ord. haha.
underkläder: en salig blandning av billigt och dyrt. några fina, dyra set (bh/trosa) finns det någonstans i min byrålåda. men då man inte har någon att visa dem för så får de ligga där så länge. haha.
festblåsa: har nog ingen direkt festblåsa. men har en hel del man kan mixa och matcha så man får en sådan look. har dock en svart klänning som jag tror att jag fick av anna. den är fin! så den kanske ska räknas in här?
kostym: den enda kostymen jag har är min vita studentkostym. den är fin! men det känns som om det är svårt att hitta användningsområden för den just nu. så den hänger mest där och är snygg. sen har jag en svart kavaj - bra att ha då vintern närmar sig!

    


b a d r u m
:

doft: många för olika tillfällen.
på jobbet: tommy girl eller hugo boss.
vardag: fick precis elizabeth arden; green tea, av mamma - underbar!
fest: dolce & gabbana; light blue (snyft, den börjar ta slut. love it!) eller dkny; be delicious.
hudkräm: apotekets vanliga eller dove summer glove (beroende på om jag ska på fest eller inte).
hårprodukt: inget speciellt. oftast billiga öb-produkter. men har nyligen investerat i en dyr hårinpackning från keune care line.
mascara: estée lauder; lash xl.
läppglans: har bara mitt lypsyl nu. apotekets eucerine - the best! annars lånar jag mest.
rouge: mousse-rouge/blusher från lumene (färg: strawberry).
underlag: foundation från l´oreal och solpuder, "terracotta" från guerlain paris.


a c c e s o a r e r :

klocka: haha. den söp jag bort på knippla. får bli att önska sig en ny i julklapp. saknar den lite.
plånbok: en från björn borg, som börjar förfalla. använder därför ingen plånbok. har allt i min hultsfredsplånbok istället, vilket inte är sådär kanonbra. men å andra sidan handlar jag nästan jämt på kortet så vem behöver en plånbok?
väska: oj, det finns många. men just nu använder jag en grön som matchar mina stövlar, köpt på wedins förra hösten.
solglasögon: ett par stora från vero moda som jag köpte innan sommaren. love them!



scarf: hmm... jag har en svart med glittertrådar som jag köpta i marbella, spanien, för typ fyra år sedan. den kan jag fortfarande använda. men mest i håret i sådana fall. fast det var ett tag sedan sist - så det kanske inte räknas?
smycke: oj. en salig blandning av dyrt och billigt. använder inte så mycket mer än på fest, då vi inte får ha smycken på jobbet. men älskar mina bissmarck-länkar. och så hänger det en hel del stora halsband från alanya i mitt badrum.
bälte: använder mitt vita läderbälte från jc mest. på andra plats kommer nog mitt svarta, flätade från vero moda. sen ligger det en hel del bälten och skräpar som åker på någon fest emellanåt.


t e k n i k :

mobil: en sony ericsson k750i, som håller på att gå sönder. i need a new one. vill gärna ha en w810i. give me!
tv: en tjockis-tv från philips, som egentligen inte ens är min utan mina föräldrars. men den fungerar i alla fall!
stereo: jadå, en gammal från jvc som håller på att förfalla.
transportmedel: min mustang från maxi! cykel is the best! jag cyklar överallt, i alla väder! stackars bettan (min fina, svarta hermes från fyrtio-talet) står i mitt källarförråd och väntar på att bli lagad. och då man inte har körkort så kan man inte skryta så mycket, åker mest med kompisarna (främst med mikas "pye" eller bellas "eka vera").
digitalkamera: en sony cyber shot med 5,1 megapixel och 2,5'' monitor. lite festskadad den också, men det är mest det yttre (lite repor och bucklor här och var).


ja, så var det besvarat. haha. hur gick det för mig, tessie?

nu utmanar jag julia, sandra, annika och cattis!

Kommentarer

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback